Senaste nytt

Status Match till SAS Eurobonus Guld?

agehall

Medlem
Tror faktiskt du bara slösar tid på att försöka. Din bästa chans är nog Turkish - de har tidigare matchat iaf.
 

Bryant

Medlem
Alla bolag vill ha kunder som flyger mycket. Just statusmatchning tror jag inte är speciellt lönsamt för bolagen (även om det inte kostar något).

Eller? Hur många här inne har behållt statusen hos ett statusmatchat bolag?
 

NotRyan

Medlem
Alla bolag vill ha kunder som flyger mycket. Just statusmatchning tror jag inte är speciellt lönsamt för bolagen (även om det inte kostar något).

Eller? Hur många här inne har behållt statusen hos ett statusmatchat bolag?
Tja, jag fick ett BA Guld, och sedan dess återkvalificerat på egen hand. Jag har heller inga planer på att släppa det...
 

Delayed

Medlem
även om det inte kostar något
Fast det är nog inte riktigt sant. Den matchade kortinnehavaren kommer säkert att nyttja lounger, priohantering, extra bagage och liknande. Dessutom blir det ytterligare en "guldkund" som konkurrerar med de "riktiga guldkunderna" om de förmåner som erbjuds, vilket på sikt minskar värdet för de "riktiga guldkunderna" och kan få dessa att börja fundera över var gräset kanske är grönare.
 

Bryant

Medlem
Jag hade nog aldrig flugit SkyTeam om jag inte fått Flying Blue Gold via en statusmatch. Därefter la jag runt 150k miles/år på AF och KLM.


Tja, jag fick ett BA Guld, och sedan dess återkvalificerat på egen hand. Jag har heller inga planer på att släppa det...

Ok. Bra att det funkar! Av egen erfarenhet och är man läser olika forum så statusmatchas det i högervarv. Få eller ingen verkar behålla statusen, kanske har man köpt en billig biljett för att få testa en ny lounge.

Fast det är nog inte riktigt sant. Den matchade kortinnehavaren kommer säkert att nyttja lounger, priohantering, extra bagage och liknande. Dessutom blir det ytterligare en "guldkund" som konkurrerar med de "riktiga guldkunderna" om de förmåner som erbjuds, vilket på sikt minskar värdet för de "riktiga guldkunderna" och kan få dessa att börja fundera över var gräset kanske är grönare.

Jag syftar på de som jag beskrivit ovan. Dessa kunder kommer (nästan) aldrig att kosta något. Men du har helt rätt i att det aldrig är helt gratis.
 
Toppen