Senaste nytt

Status match till Ita Airways och Skyteam Elite och Elite Plus

Hachans

Medlem
Kan ju vara så att italienarna gick till andra bolag inom Skyteam när Al Italia konkade och de nu vill ha tillbaks dem?

Jo, men ändå. Upp tills nu har det ju varit extremt sällsynt att man försöker knycka kunder från varandra inom allianserna.

Men visst, Alitalias gamla bonusprogram verkar ju leva vidare och man kan samla Miles på KLM så kanske hänger ihop med det på något sätt.
 

trekker

Medlem
10 000 poäng som man fick tidigare står det inte längre något om?
ITA Launches Volare With 10,000 Bonus Points & Status Match Offers - LoyaltyLobby
Jag fick denna text i mitt statusmatch mail:

We are pleased to inform you that your request for Status Match to the Volare loyalty
program by ITA Airways has been accepted and, from now on, you have joined the Club as
an Executive Member.

In addition to 10,000 welcome points that will be credited to your account after two flights,
you can start to immediately accumulate points on all ITA Airways flights by purchasing your
tickets on the following sales channels:
 

Homer

Medlem
under rubriken The Program hittade jag detta, det har alltså egentligen inget med själva statusmatchningen att göra


WELCOME BONUS
If you sign up to the Volare program by 15 November 2021, you will receive a welcome bonus of 10,000 points.

To receive the welcome bonus, simply purchase a return flight or two one-way flights to be completed by 31 December 2021.

The bonus will be credited to your points wallet by 31 December 2021. You will be able to use your points starting 1 March 2022


https://www.itaspa.com/en_en/volare/volare-program/theprogram.html
 

Tomas E

Medlem
Läser att ITA:s bonusprogram Volare ska vara revenue-baserat, vilket väl är något som har varit vanligare i USA än Europa? Jag ser ingen info om vilka gränser som kommer att gälla eller hur de då hanterar intjäning med andra SkyTeam-bolag. Eller för all del vad 10000 poäng kan tänkas räcka till.

Ser att Alitalias gamla program Millemiglia fortfarande finns kvar, och det går tydligen att fortsätta att tjäna in poäng till det genom att flyga med andra SkyTeam-bolag. Kanske är statusmatchnings-erbjudandet så brett för att det inte ska vara alltför uppenbart att det egentligen är Alitalia-medlemmarna de vill ha tillbak?
 

trekker

Medlem
Läser att ITA:s bonusprogram Volare ska vara revenue-baserat, vilket väl är något som har varit vanligare i USA än Europa? Jag ser ingen info om vilka gränser som kommer att gälla eller hur de då hanterar intjäning med andra SkyTeam-bolag. Eller för all del vad 10000 poäng kan tänkas räcka till.

Ser att Alitalias gamla program Millemiglia fortfarande finns kvar, och det går tydligen att fortsätta att tjäna in poäng till det genom att flyga med andra SkyTeam-bolag. Kanske är statusmatchnings-erbjudandet så brett för att det inte ska vara alltför uppenbart att det egentligen är Alitalia-medlemmarna de vill ha tillbak?
Tror absolut inte detta är en status jag kommer kämpa för att behålla, men kan ju vara trevligt med ett smakprov med Skyteam och se om det är värt att ge sig på Flying Blue i framtiden då det nog är programmet inom Skyteam som är det man har mest nytta av pga deras hubbar i Amsterdam och Paris.
 

Homer

Medlem
De har förlängt kampanjen till 31/12
you can sign up to the Status Match campaign and request recognition of your status in our program by 31 December.

Någon som testat att använda statusen?
Man får ju inget medlemsnummer så det går ju inte att samla poäng på annat än ITA flygningar, eller det som är bokat via dem?
Men att få loungetillgång kanske funkar?

In the coming weeks, we will inform you of all the details of the program. In the meantime you can start taking advantage of special SKYPRIORITY services offered to Executive Members:

  • check-in at the Business Class desks;
  • Fast Track at the security gates in Rome Fiumicino and Milan Linate;
  • priority boarding;
  • priority baggage drop-off.
 

Robert flysas

Moderator
Fram tills 31/12 kan man statusmatcha från många olika flygbolag till ITA Airways. Jag körde Flying Blue Gold som gick igenom. Länk till matchning (under länken finns de bolag de accepterar).

https://www.itaspa.com/en_en/volare/volare-program/statusmatch.html


  • Aeroflot – Aeroflot Bonus
  • Aerolíneas Argentinas – Aerolíneas Plus
  • Air Europa - Suma
  • Alitalia – Millemiglia
  • Air France/KLM - Flying Blue
  • American Airlines – Aadvantage
  • ANA – Mileage club
  • British Airways - Executive Club
  • Czech Airlines – OK Plus
  • Delta Airlines – SkyMiles
  • EL Al - Matmid
  • Emirates – Skywards
  • Iberia – Iberia Plus
  • Korean Air - SKYPASS
  • Lufthansa - Miles and More
  • Middle East Airlines – Cedar Miles
  • Qatar Airways - Privilege Club
  • Royal Jordanian – Royal Club
  • Saudia - Alfursan
  • Singapore Airlines – KrisFlyer
  • Swiss Air – Miles & More
  • TAP – Miles & Go
  • Tarom – Sky Team
  • Turkish Ailines – Miles & Smile
  • United Airlines - Mileage plus
 
Toppen