Senaste nytt

Status Match - från Eurobonus Gold till One World motsvarighet

Canadien

Medlem
Något OT: Kommer en LATAM emerald in i Galleries First på LHR med British American Airways C-biljett (longhaul)?
 

Senator

Moderator
Något OT: Kommer en LATAM emerald in i Galleries First på LHR med British American Airways C-biljett (longhaul)?

Vilken terminal? I principen ja men flöde på Terminal 5 med inkommande från Stockholm och vidare med American från Terminal 5 går inte. Det finns en Galleries First i Terminal 3 också, men jag hade i så fall besökt Cathay.

Andra vägen från T3 till T5 är det enklare.
 
Last edited:

ELOS

Medlem
Fick följande svar från LATAMS kundtjänst:

We are glad to inform that it is not possible to match your status of Star Alliance Gold member, because LATAM airlines belongs to the Oneworld Alliance, we have no agreement with Star Alliance.

Thank you.


Atenciosamente

XYZ
Atendimento ao Cliente
LATAM Airlines
 

Buffy

Medlem
Fick följande svar från LATAMS kundtjänst:

We are glad to inform that it is not possible to match your status of Star Alliance Gold member, because LATAM airlines belongs to the Oneworld Alliance, we have no agreement with Star Alliance.

Thank you.


Atenciosamente

XYZ
Atendimento ao Cliente
LATAM Airlines
Jag mailade hit: lanpass_casos_operaciones@cc.lan.com
Bild på mitt EBG samt bild på kommande resa med LATAM, detta var i november 2016 och resan var Dec 2016. Tyvärr fick jag inte statusen efter trippen, vilket jag tror var med flit av dem så jag inte skulle kunna använda upgrade voucher.
 

Mikeswe

Medlem
Jag mailade: customer_service@cc.lan.com med kopia på mitt EBD kort, var allt som behövdes i Oktober iallafall (inga bekräftelser på resor eller annan dokumentation).

Dock när jag matchade första gången krävdes det två olika mail (med två olika reps och fick två olika svar, varav det andra var positivt). Det verkar lite rörigt på LATAM och det verkar ju nästan lite som ett sydamerikanskt företag ;).. här beror det många gånger på vem man pratar med..

Deras policy på matchning kan ju ha ändrats med. En kollega avvaktar fortfarande svar ang. matching ifrån EBD. Han fick först svaret att de genomgick lite ändringar i själva LATAM programmet men verkade inte uteslutet.
 

Mikeswe

Medlem
@ELOS ..

"We are glad to inform that it is not possible to match your status of Star Alliance Gold member..."

Dvs får du ett positivt svar skulle det då bli:

"We are SORRY to inform that it IS possible to match your status of Star Alliance Gold member..."

Låter konstigt att dom inte skulle matcha emot
andra program, men har hört att det finns bolag som bara matchar inom själva alliansen. Fattar egentligen inte vad det ger.
 

ELOS

Medlem
Ja det är mycket märkligt formulerat men uppenbarligen nekande svar trots allt. Jag fixade AB TOP bonus guld direkt. Bra att a loungetillgång i Australien med Quantas inrikes.
 
Toppen