Senaste nytt

Status challenge till Finnair för EuroBonus status-medlemmar

Sennah27

Medlem
Ställde frågan om statusmatch för EBG till mailen plus.special@finnair.com och fick följande svar:

Tack för ditt intresse gentemot Finnair Plus.

Vi har ingen aktiv status match kampanj för tillfället men jag kan erbjuda dig Finnair Plus Silver-nivån och påföljande utmaning för Gold-nivån med följande villkor:
  • Flyg endast en flygning med Finnair för att nå Silver-nivån.
  • Efter att poängen registrerats startar en ny 12 månaders kvalificeringsperiod och utmaningen för Gold-nivån aktiveras.
  • Gold-nivån nås med specialgränser; samla endera 40 000 nivåpoäng eller flyg 23 enkelvägsflygningar med oneworld flygbolag.
  • Endast första flygningen måste vara ett Finnair-flyg, resten av dem kan vara trafikerade av andra oneworld-flygbolag.
Körde en t/r i helgen till Helsingfors för att hälsa på släkten. Ska bli intressant att se om statusen lyftes till Silver de närmaste dagarna.

Blev lite smått grinig när jag fick noll Finnairpoäng på en ekonomiklassresa som jag uppgraderade till Business med BA London-Göteborg så vi får väl se om jag satsar vidare med Finnair eller inte. Att sittkomforten på Finnairs/Norras regionala E190 var under all kritik hjälper inte heller.
 

Sennah27

Medlem
Noll poäng för BA flygning låter inte rätt. Har du kontaktat Finnair om det?
Yes, de hävdade att min bokningsklass på British Airways var "U" och därför inte gav poäng alls. Hur det är möjligt begriper jag inte... var en helt vanlig ekonomiklassbiljett som jag sedan uppgraderade till Business med cash. Lade 99+109 GBP på biljetten. Det misstaget gör jag inte om.

Smaken är delad. Jag gillar säten på E190, då jag är endast 173cm lång.
Är i en _något_ större vikt- och längdklass men har aldrig haft problem med sätena på något annat flyg. Fick knappt runt bältet heller... har aldrig heller hänt förut.

Man lär sig och anpassar sig.
 

niksal

Medlem
Nu kan jag inte BA:s koder, men förklarade du åt Finnair att det var en uppgradering? Har du kvar kvittot eller liknande på vad du köpte ursprungligen?
 

Sennah27

Medlem
Nu kan jag inte BA:s koder, men förklarade du åt Finnair att det var en uppgradering? Har du kvar kvittot eller liknande på vad du köpte ursprungligen?
Uppdatering: Tack för tipset, mailade Finnair igen och förklarade att jag hade uppgraderat en ekonomiklassbiljett till business. Fick svar idag att de inte hade information om att BA hade sådana bokningsklasser men har nu krediterat poäng enligt ursprungsbokningen till kontot och bad om ursäkt för förvirringen. Hyvä! :)
 
Toppen