Senaste nytt

Starwood SPG Gold och Platinum får utökade förmåner

ucce

Medlem
"You Successfully Completed Your Platinum Status Challenge.

Congratulations! You have successfully met the requirements of your Platinum Status Challenge."

:)

har stora förväntningar på detta, även om man nog egentligen borde ha låga med avseende på uppgraderingar av FT att döma. Hoppas bara att den räckas som achieved 2012, så att den räcker in på 2014 - tror bara jag klarar 40 nätter i år. Liten chans dock
 

rvarttinen

Medlem
Et utskick från SPG kom i brevlådan idag, med en liten broschyr beskrivandes de nya förmånerna, nytt guldkort och en lite trevlig överraskning; fyra små guld-voucher att dela ut till hotelpersonal som man tycker gjort bra ifrån sig. Läste jag inte på en annan tråd för ett tag sedan om en liknande grej hos något flygbolag??
 

henrik l

Medlem
Hmmm,sitter på ett Marriott gold just nu, men kommer att kickas ned till silver nästa år eftersom jag jag inte kvalar in på på 50 nätter, däremot kan jag hålla minst 30 nätter på valfri kedja under överskådligt framtid. Starwood gold ligger ju på 25 nätter och det skulle jag kanske kunna fixa. Vad säger kännarna av Stawood Gold, är det värt att satsa på. Marriott Silver,10 nätter, fixar jag jag utan problem. Men vad säger kännarna av SPG-gold,är det värt det?
 

nilsson

Medlem
Först så skiljer det ju mellan områden hur prisvärt SPG-hotell är vs. Marriott. Jag har råkat spendera mycket tid på ställen med bra belägna och rimligt prissatta Sheraton/Westin senaste åren. Rumsuppgraderingarna på SPG har varit bättre än på Marriott. Från och med 1:a mars så har ju också SPG gold inchecknigsförmåner som gratis frukost, internet eller extra poäng (om jag minns rätt). Och reward-nätter räknas mot status numera.
 

JacobGBG

Medlem
Hmmm,sitter på ett Marriott gold just nu, men kommer att kickas ned till silver nästa år eftersom jag jag inte kvalar in på på 50 nätter, däremot kan jag hålla minst 30 nätter på valfri kedja under överskådligt framtid. Starwood gold ligger ju på 25 nätter och det skulle jag kanske kunna fixa. Vad säger kännarna av Stawood Gold, är det värt att satsa på. Marriott Silver,10 nätter, fixar jag jag utan problem. Men vad säger kännarna av SPG-gold,är det värt det?

Beror helt på vart i världen du har dina nätter?
 

ucce

Medlem
Först så skiljer det ju mellan områden hur prisvärt SPG-hotell är vs. Marriott. Jag har råkat spendera mycket tid på ställen med bra belägna och rimligt prissatta Sheraton/Westin senaste åren. Rumsuppgraderingarna på SPG har varit bättre än på Marriott. Från och med 1:a mars så har ju också SPG gold inchecknigsförmåner som gratis frukost, internet eller extra poäng (om jag minns rätt). Och reward-nätter räknas mot status numera.

Tyvärr har inte Gold frukost, däremot kan man välja på 250 poäng, gratis internet eller välkomstdrink som "gold amenity".

Överlag ska man inte förvänta sig särskilt mycket som SPG Gold - en bra rum i samma kategori som man bokar är standard, rumsuppgradering en kategori tur. Aldrig några sviter under mina två år. Den största behållningen är egentligen 50% extra poäng.

Som Platinum är det annorlunda - fick gratis frukost och Internet för fem personer (i olika rum) samt svituppgradering 9 nätter på Westin San Francisco nyligen :)
 
Toppen