Senaste nytt

Star Alliances exklusiva lounger

Loungen i Sao Paulo är inte längre en Star Alliance lounge utan den drivs numera av Banco Safra. Men enligt receptionisten kommer man fortfarande in om man flyger ekonomi och har guldkort.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Detta kanske är lite OT. Nu håller jag till i OneWorld, men har även varit i Senatorloungen i Frankfurt, den som man har tillgång till om man t ex flyger Thai first. Den är bra. Men kommer man in där som Star Alliance Gold? Jag kan bara jämföra, som guld (Emerald) i OneWorld kommer jag in i Catays firstaklasslounge i Hong Kong, Malyasia Airlines top lounge i KL, Qantas första klass lounger, och inte att förglömma first galleries på LHR, på en ekonomibiljett. Möjligen med undantag för Bristish first Galleries har jag aldrig upplevt något som har varit i närheten av trängsel i dessa lounger. Lyxproblemet jag har upplevt i First Galleries på LHR är att jag inte kan få en sitt plats precis intill fönstret med utsikt över plattan:cool: Jag vet OT och väldigt biased:D
 

NotRyan

Medlem
Detta kanske är lite OT. Nu håller jag till i OneWorld, men har även varit i Senatorloungen i Frankfurt, den som man har tillgång till om man t ex flyger Thai first. Den är bra. Men kommer man in där som Star Alliance Gold? Jag kan bara jämföra, som guld (Emerald) i OneWorld kommer jag in i Catays firstaklasslounge i Hong Kong, Malyasia Airlines top lounge i KL, Qantas första klass lounger, och inte att förglömma first galleries på LHR, på en ekonomibiljett. Möjligen med undantag för Bristish first Galleries har jag aldrig upplevt något som har varit i närheten av trängsel i dessa lounger. Lyxproblemet jag har upplevt i First Galleries på LHR är att jag inte kan få en sitt plats precis intill fönstret med utsikt över plattan:cool: Jag vet OT och väldigt biased:D
Ja, man kommer in i alla Lufthansas Senator-lounger med Star Alliance Gold (när man reser med ett Star Alliance-bolag förstås)
 

Senator

Moderator
Detta kanske är lite OT. Nu håller jag till i OneWorld, men har även varit i Senatorloungen i Frankfurt, den som man har tillgång till om man t ex flyger Thai first. Den är bra. Men kommer man in där som Star Alliance Gold? Jag kan bara jämföra, som guld (Emerald) i OneWorld kommer jag in i Catays firstaklasslounge i Hong Kong, Malyasia Airlines top lounge i KL, Qantas första klass lounger, och inte att förglömma first galleries på LHR, på en ekonomibiljett. Möjligen med undantag för Bristish first Galleries har jag aldrig upplevt något som har varit i närheten av trängsel i dessa lounger. Lyxproblemet jag har upplevt i First Galleries på LHR är att jag inte kan få en sitt plats precis intill fönstret med utsikt över plattan:cool: Jag vet OT och väldigt biased:D

Ja, man kommer in i alla Lufthansas Senator-lounger med Star Alliance Gold (när man reser med ett Star Alliance-bolag förstås)

BAEC gold är inte jämförbart med Star Alliance gold. BA Silver är mer jämförbar nivå. Star har ingen nivå som ger F-loungeaccess över alla bolag.

Ja nu är det lite OT i tråden, men One World Emerald ger en helt annan loungeupplevelse jämfört med Star Gold. Däremot skulle jag hävda att de "riktiga" First Class Loungerna inom Star Alliance erbjuds till just det... First Class och ofta med begränsningar. Jag tänker SQ Private Room, Lufthansa FCT/FCL, Swiss FCL. Dessa är i mitt tycke en nivå över de fantastiska utbud som både Cathay och Qantas har till First Class. Det är väl två OneWorld lounger som är exkluderade: CCR och Qatar Al Safwa. American Flagship Dining har gett access till andra First Class i min erfarenhet.
 
Toppen