Senaste nytt

Star Alliance Upgrade med EuroBonus poäng - erfarenheter?

henke12

Medlem
Skall åka LX161 Narita - Zurich. Blev av med premium economy, då Swiss byter flyg med annan konfiguration.
Försökte via MyEuroBonus/Award StarAlliance Upgrade. Men blev bara felmeddelanden. Ringde support och frågade.
Svaret blev att min biljett har fel "booking reference". Dom kan inte se min bokning. Biljett är via Amex Resebyrå och accepteras inte. Bara biljetter som är köpta via SAS hemsida kan man göra Award StarAlliance Upgrade på !
Skall det vara så?
//H
Troligen kundtjänst som inte har koll
Jag har då pre-covid uppgraderat just Swiss bokat via resebyrå på SAS.se
 

JacobGBG

Medlem
Skall åka LX161 Narita - Zurich. Blev av med premium economy, då Swiss byter flyg med annan konfiguration.
Försökte via MyEuroBonus/Award StarAlliance Upgrade. Men blev bara felmeddelanden. Ringde support och frågade.
Svaret blev att min biljett har fel "booking reference". Dom kan inte se min bokning. Biljett är via Amex Resebyrå och accepteras inte. Bara biljetter som är köpta via SAS hemsida kan man göra Award StarAlliance Upgrade på !
Skall det vara så?
//H

Det låter som rent hittepå av en agent som bara vill bli av med dig. Det som styr är fare class oavsett i vilken form biljetten köpts. Med det sagt så är siten för SAS star Alliance upgrade oerhört opålittlig och man ska vara positivt överaskad om den funkar.

Har själv en 1 mån gammal erfarenhet av att jag ej kunde uppgradera fullt giltig Full fare economy biljett på TK via SAS siten.

Om du har en fördelaktig fare class så kan du alltid försöka dig på en gate/check-in upgrade.
 
Har kjøpt en billett med TK til BKK i Y klasse. Forsøker å oppgradere denne fra Y til C via Star Alliance upgrade. Dette fungerer ikke på SAS sin site, får feilmeldingen: Bestillingen er under behandling. Prøv igjen senere. (-148)

Noen som har en ide hva som er galt her?
 
Toppen