Star Alliance Upgrade med EuroBonus poäng - erfarenheter?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mr M, 11 Juni 2011.

  1. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag aldrig försökt att uppgradera med poäng på en *A-resa, men om du menar att det inte dyker upp något alternativ så kan det kanske bero på att det måste finnas Award-inventory på din flight för att göra en sådan uppgradering, som jag förstått det hela.
     
    Glenn E gillar detta.
  2. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Säkert så. Det finns inget nu på den sträckan
     
  3. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer

    Måste finnas I-klass för att kunna uppgradera till Business Class!
     
  4. Bulle

    Bulle Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som lyckats med en uppgradering på en *A
    flight med EuroBonus-poäng på länge? :)
     
  5. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fortsättning på denna post då denna tråd uppenbarligen är en bättre hemvist.

    Som bekant så är Turkish Business med stor sannolikhet den bästa intra-europa business som går att finna just nu. Så för priset av 10k p. så känns en ECO--> Biz uppgradering för 3h+ på GOT-IST helt klart värt.

    [​IMG]

    Tji fick jag då det aldrig kom att gå vidare från detta steg utan endast blev mött med följande felmeddelande:

    [​IMG]

    Prövade detta vid flera olika tillfällen med samma resultat. Så jag tänkte jag skulle låta det vila ett tag. Märk väl av min förvåning då jag ser följande aktivitet på mitt konto:

    upload_2022-4-6_9-10-45.png

    Så det har dragits poäng för uppgraderingen men inget har gått igenom till en faktiskt uppgrade trots felmeddelande.

    Vad tror ni? Låta det ligga ett par dagar eller ringa Guldsupporten och höra efter hur det står fatt?
     
  6. Million Miler

    Million Miler Medlem

    Nu har det dragits poäng flera gånger så ring in oavsett och red ut detta. Har bokningen uppgraderats och få tillbaka de poäng som dragits flera gånger.
     
  7. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kundtjänst kunde inte hitta bokningen (trots ovanstående), varken via bokningsreferens eller ticket nummer. Verkar som Turkish påhitt med att sätta sina egna PNR (bokat via AMEX GBT) spökar. Poängen är tillbaka men det verkar som boka uppgrade blir en utmaning.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inget påhitt utan olika system i bakgrunden för bokningar och dessa synkar inte mellan bolagen, därmed får man olika bokningsnummer på olika bolag i samma bokning.
     
  9. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Allt klart så, men TK är just den som sticker ut på denna punkt i *A. Det mystiska är att det inte går att hantera ens manuellt via SAS kundtjänst. *A upgrade är ju inte direkt en ny företeelse.
     
  10. IngeDryg

    IngeDryg Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Skall åka LX161 Narita - Zurich. Blev av med premium economy, då Swiss byter flyg med annan konfiguration.
    Försökte via MyEuroBonus/Award StarAlliance Upgrade. Men blev bara felmeddelanden. Ringde support och frågade.
    Svaret blev att min biljett har fel "booking reference". Dom kan inte se min bokning. Biljett är via Amex Resebyrå och accepteras inte. Bara biljetter som är köpta via SAS hemsida kan man göra Award StarAlliance Upgrade på !
    Skall det vara så?
    //H
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×