Star Alliance TOP1000 - någon som fått brev?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av taxvalp, 11 April 2019.

1. i6niol

i6niol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick också ett brev hem i lådan. Har flugit med 8 st Star Alliance bolag under 2018 och dragit in ca 130.000 poäng så kraven kan inte vara så värst högt ställda.

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser detta som ett riktigt påhitt, inte för att jag själv inte fått det men vet att jag flugit galet mer och utspritt på star alliance bolag vissa år än andra som har fått detta.

Mitt år 2017 där jag dundra in 150 flighter på 13st olika star alliance bolag räcker tydligen inte...

jerixon gillar detta.
  3. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt enkelt så att de ser dig som en dålig representant för Star Alliance - har således inget med hur mycket du flyger eller inte flyger att göra Simon :)

Berglund, El Oso och MrDollar gillar detta.
  4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni som har fått den här utmärkelsen, har ni flugit mycket med dyra biljetter (premiumkabin och biljetter bokade kort inpå avresa)?

5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var väl någon som var pandion som fått de och gjort typ 5 flighter på ett år med andra star alliance bolag utöver SAS.

Om man lägger ca 540 timmar på ett år att sitta på flertalet bolags flygplan (inom star alliance) och någon som flyger mindre får det är det ett påhitt. Likadant som Pandion, om en person som köper travelpass för 70 000SEK får pandion medans jag lägger över 350 000SEK på samma år och inte får Pandion då är de också ett påhitt.

:p

henke12, rosenstam, jerixon och 2 andra gillar detta.
  6. Du glömde din signatur

#jagärintebitter
    :D

henke12, sepbemi, Tonton och 9 andra gillar detta.
  7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag ville säga var att jag klarar mig utan en nyckelring.....

#JagÄrBitter NOT

henke12 och anjak gillar detta.
  8. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man fick ju inte ens en nyckelring i år...

TOPP1000 verkar ju mest vara ett sätt att rekrytera till en undersökningspanel där medlemmarna möjligen ska känna sig utvalda. De kan ju skruva hur de vill i urvalsmekanismerna för att påverka panelens sammansättning, om de exempelvis vill ha resenärer från Sydeuropa i 30-årsåldern som föredrar mittplats och sitter i loungen i genomsnitt två timmar före boarding så kan de ju filtrera fram dem...

Last edited: 16 April 2019 kl 13:23
    Tonton gillar detta.
  9. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :D:D:D:D

10. Tjaeng

Tjaeng Medlem

n=0

henke12, FilipJ och rosenstam gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!