Star Alliance non-Schengen lounger i Bryssel?

Diskussion i 'Lounger' startad av Skyraider, 30 Juli 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Brussels Airlines har en ganska stor andel transferpassagerare som reser mellan USA och Afrika som nyttjar denna buss.

Transferbussen är dock endast menad att användas när man ankommer B-piren och reser vidare från en T-gate. Så för Skyraider är det nog inga problem att ta sig till Sunrise loungen, frågan är snarare om det går att ta sig tillbaka. Eftersom T-gaterna aldrig används för ankomster finns det egentligen ingen anledning att transportera passagerare i motsatt riktning.

Stämmer att Diamond loungen är Priority Pass också. Jag tittade bara in som hastigast, en ganska liten lounge med gråa läderfåtöljer samt en liten buffé.

1 person likes this.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra info!

Vad jag har hört ska detta annars vara den i särklass trevligaste loungen på BRU (dock utan större konkurrens).

Brussels Lounge

3. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gick till SN-loungen i B-piren. Helt ok (i alla fall i jämförelse med Scandinavian loungen på ARN).
    De hade goda chokladcroissanter och bekväma stolar.

1 person likes this.
  4. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev för övrigt uppgraderad till First så även resten av resan var trevlig.

5. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i BRU igår, testade både SAS och SN-loungen i A-piren, SN hade två soppor när det gällde mat. Inredningen var finare i SN, det gjorde väl det till den bättre av de två, så skulle rekommendera den isf :)

1 person likes this.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker du? Jag tycker att SN:s lounge i A-piren är förskräckligt sliten (det är nog därför den ska genomgå totaluppfräschning). Dessutom brukar de ha stora problem med att hålla rent (eller om klientelet består av ärkegrisar vilket iofs inte kan uteslutas när det handlar om belgare). Föredrar helt klart SAS BL även om det inte finns något vettigt att äta där.

2 personer gillar detta.
  7. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är väl inte så illa? Totaluppfräschningen kanske är klar :)

2 personer gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow! Du borde bli pressfotograf för SN ;) Du har t.o.m. lyckats fånga en förmodad belgare/ärkegris som inte har vett nog att bete sig i en lounge (hoppas nu att det inte är någon i ditt sällskap...). Upp med ben och skor på bordet!

1 person likes this.
  9. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, nej det är ingen i mitt sällskap, känner inga belgare ;)

1 person likes this.
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska du vara glad för.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!