Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Tonton

Medlem
Om @squeezen ankommer med SQ så är det T2B. Gå då igenom transfer mot T2B istället för T2A så kommer man upp precis vid loungerna där och slipper således en extra (lång) promenad. Med någon timme kvar till avgång med SK kan man gå bort till LH-loungen för att inte behöva stressa till planet. Air Canada har bäst duschar och är lugnast vilket brukar vara skönt när man ansluter från longhaul.

oh, visste faktiskt inte att man kunde göra transfer T2B -> T2B utan att behöver göra den långa promenaden bort till T2A först. Alltid lär man sig något nytt :)

Såhär brukar jag beskriva loungerna för mig själv och därefter välja:

Maple Leaf lounge: Paninis och vila
SilverKris: Käk och dusch
United: drink och hänga en längre stund


Aldrig testat duscharna i Maple Leafs - så blir att göra nästa gång!
 

NotRyan

Medlem
Singapore Airlines har startat renovering av sina lounger på Changi. Vilket är hög tid, som flagship lounger är dom rejält på efterkälken exempelvis jämfört med den moderna Qantas loungen. Kolla nedanstående inlägg som förklarar, jag tror dom börjar med business loungen.

https://onemileatatime.com/singapore-airlines-renovating-lounges/
Finns redan tråd...
Singapore airlines renoverar The Private Room | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Ampere

Medlem
Köpt SAS Plus-biljetter till London, men när jag loggar in och tittar på bokningen (se bilden) står det inte "lounge access" på heathrow utan endast på Arlanda och Oslo där vi mellanlandade på vägen hit. Har vi tillgång till star alliance lounger på SAS Plus bokat med poäng?
 

Attachments

  • lounge.PNG
    lounge.PNG
    236,1 KB · Visningar: 227
Toppen