Star Alliance Fast Track

Diskussion i 'Flygplatser' startad av comfytravel, 15 Juli 2014.

1. mha321

mha321 Medlem

Det kan säkert finnas en koppling till hur det faktiskt tas betalt för det också.

På Arlanda skrivs det ju tex noggrant upp vem som passerar (eller räknas i datorn, men det framgår hur många det är och på vilket bolag), så jag misstänker att swedavia kanske tar betalt per person.

I USA brukar det bara vara en koll på boarding kort efter notis om premier access, ingen faktisk räkning. Där kanske de har mer "flat-rate" avtal.

Det är ren spekulation förstås, jag vet inte hur avtalen ser ut. Men det känns rimligt att det också kan spela in.

johhenrik gillar detta.
  2. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuffe gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exemplarisk men inte särskilt uppdaterad ;).

SAS: Business Class and Economy Plus passengers, Eurobonus Pandium EBP and
    Eurobonus Gold EBG card holders

4. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bryssel: tvärtemot vad som framgår på SAS:s hemsida räcker det med boarding card (inklusive mobilt sådant) för att komma in genom den automatiska spärren till Fast Track.

Man behöver således inte passera den manuella incheckningen.

Lissabon: Fast Track kallas Green Line och klisterlapp fås vid incheckning för business class. Mina erfarenheter är att det räcker med Star Alliance Gold.

5. Hamburg
    När jag reser från Hamburg med SAS och reser i SAS Go, men som EBG får jag tillgång till Fast track.
    Kruxet är dock man måste gå till SAS manuell check in disken och få boardingkort med Fast track klistermärke på. Hemskrivet boardinkort eller mobilt boardingkort räcker inte till för att få tillgång till Fast track där.

6. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så du måste alltså köa (till manuell check-in) för att slippa köa (i fast-track)?

simon_says91 och SAS404 gillar detta.
  7. På torsdagar, fredgar runt kl. 17-18 kan det bli rejält lång kö på säkerhetskontrollen i Hamburg så det lönar sig ändå att gå till manuell check in disken (i mitt fall går jag till SAS Business/SAS Plus check in) och hämta ett boardingkort med Fast track klistermärke på.
    Det är sällan någon kö på SAS Business/SAS Plus check in på Hamburg flygplats de gångerna jag har varit där.

slugger4567 och Nemo gillar detta.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Wroclaw räcker det med valfritt Star Alliance silverkort och boardingpass till ett Star Alliance-flyg för att få tillgång till fast track. De scannar boardingpasset så det handlar inte om godtycklighet.

9. Bo Lindquist

Bo Lindquist Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar på Arlanda med Thai OPG men inte på Suvarnabhumi I Bangkok.
    Qatar erbjuder fast track på Suvarnabhumi även i economy class.
    Säger en del om hur Thai Airways värnar om lojala kunder.

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!