Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Ingen fast track för mig på Kastrup idag, varken hos SAS fast track eller den andre fast tracken. Flyger Aegean ekonomiklass med Aegean guldkort.
 

igelkotten

Medlem
Ingen fast track för mig på Kastrup idag, varken hos SAS fast track eller den andre fast tracken. Flyger Aegean ekonomiklass med Aegean guldkort.

Märkligt. Du ska ha fast-track i CPH Express när du flyger Aegean ekonomi med Aegean guld...

Från Aegeans hemsida gällande benefits med aegean guld:

Access to security control Fast Lane
Speed up the process of security control and access immediately to your boarding gate simply by displaying your card. Fast Lane access available at: Athens International Airport, Thessaloniki, Heraklion, Amman, Amsterdam, Birmingham, Copenhagen, Hamburg, Larnaca, London-Gatwick, London-Heathrow, Barcelona, Brussels (currently unavailable), Budapest, Dusseldorf, Frankfurt, Geneva, Madrid, Malta, Manchester, Marseille, Milan-Malpensa*, Munich, Oslo, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Rome-Fiumicino, Stockholm, Stuttgart, Tel Aviv, Toulouse, Venice, Vienna, Warsaw, Yerevan, Zürich.

Jag själv har kommit igenom CPH Express Fast Track med A3 guld när jag flyger på A3 metall.
 
Märkligt. Du ska ha fast-track i CPH Express när du flyger Aegean ekonomi med Aegean guld...
Jag scannade boarding passet i CPH Express men det blev rött ljus. Jag fick mina miles krediterade rekordsnabbt (inom 20 timmar) så jag är 100% säker på att guldkortet var inlagt i bokningen. Det var dock ingen kö i slow track så jag gjorde ingen grej av det hela.
 
Är inte regeln att man får tillgång till SAS Fast Track oavsett bokningsklass bara man flyger med Star Alliance, har minst guldkort hos SAS samt krediterar resan till Eurobonus?
 
Toppen