Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

20170127_194016.jpg

SAS fast track i Köpenhamn. För övrigt får jag en deja vu-känsla av den här diskussionen, jag är helt säker på att samma sak diskuterades i en annan tråd för några månader sedan. @Agö kanske minns vilken tråd?
 
  • Gilla
Reactions: Vic
Ja, har också ett minne av det. Men på skylten du postar är det ju tydligt. Denna Fast Track är enbart för SAS metall.

Visst är det så, men vi kan inte blunda för att det faktiskt är skrivet på flera ställen att det även gäller för EBG+ om man flyger med andra Star Alliance bolag. Det står faktiskt även på flysas.com under guldförmånerna.

EuroBonus Gold membership level - SAS

Och sedan så har vi ju erfarenheterna av hur det har funkat i praktiken.

Om det har ändrats nyligen så måste det ha varit efter den 14e januari då det var den senaste gången jag gick igenom. Då flög jag med SQ.
 

Canadien

Medlem
Visst är det så, men vi kan inte blunda för att det faktiskt är skrivet på flera ställen att det även gäller för EBG+ om man flyger med andra Star Alliance bolag. Det står faktiskt även på flysas.com under guldförmånerna.

EuroBonus Gold membership level - SAS

Och sedan så har vi ju erfarenheterna av hur det har funkat i praktiken.
Ja, inkonsekvensen är väl det enda som är konsekvent med SAS...
 

Agö

Medlem
Grejen är ju att texten ändrats. Jag har inte flugit annat Star Alliance-bolag från Köpenhamn sedan 2015 så vet inte när detta skett.
 

Jonas C

Medlem
Stod "Fast Track OK" på skärmen när jag flög Lufthansa Economy från Arlanda förra veckan. Är Elite Plus hos Turkish.
 

Walter

Medlem
Enligt informationen jag fått av checkin disken är man hjärtligt välkomment till fasttrack om man har ett EBG+ och flyger på *A biljett från CPH. Boardingpasset har fungerat att öppna spärren med de få gånger jag flygit med LOT (ekonomi) iaf.
 
Idag fungerade det alldeles utmärkt att scanna boardingkortet i automaten till SAS fast track på CPH. Reser med Lufthansa i Business Class och är EBD.

Väldigt skönt med tanke på att jag pga tidigare missöden anlände flygplatsen 20 minuter innan boarding.

Nu hann jag till och med stärka mig med några droppar Glenlivet i loungen.
 
Toppen