Senaste nytt

Star Alliance Emergency kit

Mikael

Medlem
Är det nån som vet exakt vilka regler som gäller? Är det olika för olika bolag eller finns det generella EU-regler?
Med jämna mellanrum så kommer inte baggaget fram (i tid) och då är det bra att veta vad som gäller.
 

tourist

Medlem
Hemfärsäkring, kortförsäkring och reseförsäkring brukar alla innehålla ersättning för "nödvändiga inköp" på utresan.
 

Dr. Miles

Expert
När British Airways har tappat bort (som dök ut 2 veckor senare) i Peking, fick jag 150 GBP i form av Global Cash Card(VISA).
Med det kortet kunde jag ta ut kontant från ATM som tar emot VISA.
 

henrik l

Medlem
Har fått ett för flera år sedan. Jämför man mellan bolagen så är en kul grej att på den tiden blivande fru bodde i Italien så slarvade Air France bort hennes bagage mellan MXP och CPH. Till skillnad från SAS innehöll Air France kit en eller två kondomer, fransmän:D

På den tiden vi flög med Alitalia via MXP till svärföräldrarna på Sicilien var det alltid rutin att bagaget försvann på MXP var och varannan gång. Alitalia i Palermo kom aldrig på idén att dela ut något nödkit. Det gjorde inte så mycket eftersom vi hade en uppsättning till av det nödvändiga på Sicilien, men det var alltid kul att försöka nå limit på det man kunde shoppa. Betalade resorna då med First Card. Det var aldrig något strul, jag hade pengarna max en vecka efter jag hade skickat nödvändig dokumentation.
 
Last edited:
Toppen