Senaste nytt

Star Alliance-award till Seychellerna juli/augusti 2017

Vic

Medlem
Hej, kikat lite på att åka till Seychellerna i sommar. Ska vara bra väder (varmt och torrt) där då, som jag förstår det.. Verkar finnas hyfsad tillgänglighet ändå. Slipper dock gärna Ethiopian då jag förstått att deras hårdvara i 737:an är rätt trist eller? Medan Dreamlinern är väl dock helt ok? Vilka alternativ finns, Turkish? Lite roligare hårdvara kanske?

  1. Varifrån vill du börja din resa?
    ARN
  2. Var är din destination?
    Mahe, Seychellerna (SEZ)
  3. När vill/behöver du resa ut?
    Någon gång mellan 20-31 juli
  4. När vill/behöver du komma hem?
    Någon gång mellan 5-15 augusti
  5. Hur länge vill du vara borta?
    Ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    Business (finns väl inte F?)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person)
    120 000 Eurobonuspoäng per person (kommer appliceras en 2-4-1, dvs. har 120 000 p. att spendera)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    Hyfsade flighter tids/transfermässigt (helst bara ett byte men det begränsar urvalet lite verkar det som). Viktigast är upplevelsen ombord och kanske någon schysst lounge på vägen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Tror inte det finns något roligt alternativ...(?)



 

taxvalp

Medlem
Jag åkte Ethiopian dit i julas. A350 från London till Addis och 787 från Addis till Stockholm så inget fel på hårdvaran där. 737 med 2+2 config i business var inga problem under de cirka 3,5 timmarna mellan Addis och Mahé.
 

Vic

Medlem
Jag åkte Ethiopian dit i julas. A350 från London till Addis och 787 från Addis till Stockholm så inget fel på hårdvaran där. 737 med 2+2 config i business var inga problem under de cirka 3,5 timmarna mellan Addis och Mahé.
Ok! Och mjukvaran? :)

Hur var mellanlandningen i Addis, gick smidigt eller? Antar att man inte behöver ta sig in i landet osv. utan att man är kvar airside i transit eller motsvarande?
 

taxvalp

Medlem
Ok! Och mjukvaran? :)

Hur var mellanlandningen i Addis, gick smidigt eller? Antar att man inte behöver ta sig in i landet osv. utan att man är kvar airside i transit eller motsvarande?

Även mjukvara bra! God lokal mat och inget fel på servicen. På korta flygningen ADD-MLE bra service med champagne före take off, varmrätt, ostbricka och dessert. Flygplatsen i Addis vinner inga priser men man stannar airside och det finns etiopiskt kaffe i loungen, gott så.
 

taxvalp

Medlem
Även mjukvara bra! God lokal mat och inget fel på servicen. På korta flygningen ADD-MLE bra service med champagne före take off, varmrätt, ostbricka och dessert. Flygplatsen i Addis vinner inga priser men man stannar airside och det finns etiopiskt kaffe i loungen, gott så.

EDIT: Det är alltså flighten ADD-SEZ (Mahé, inte Male) som åsyftas ovan. Till er som mellanlandar i Addis kan jag rekommendera att köpa kaffebönor med hem. Gick först till en vanlig butik där de ville ha 20 USD för ett halvkilo, de tipsade dock om butiken bredvid där samma påse kostade 7 USD och var tax free. Schysst!
 
Jag hittade ingen annan tråd så jag frågar här. Jag lyckas inte söka på Seychellerna i United-appen. Gör jag något fel när jag söker på SEZ eller går det bara inte?
 
Toppen