Star Alliance award i First Class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av A380*G, 10 Augusti 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du ska välja på att resa ut med Lufthansa från FRA så är det en upplevelse i sig i.om first class terminal så den skulle jag ta! Annars så har jag kvar ANA på min att testa lista.

rob74, Misssussi och agehall gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa på utresan och ANA på hemresan skulle ju vara optimalt.

rob74, Misssussi, Glenn E och 4 andra gillar detta.
  3. Misssussi

Misssussi Medlem

Låter som en bra ide - Ska ta mig tid att kolla vilka alternativ som finns, alltså via Tokyo. Är i annat fall inbokad på TG a380 F hem, och det får i annat fall duga (-:

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ANA F är riktigt bra i luften.
    Men Lufthansa Första klass terminal i Frankfurt gör att jag skulle välja Lufthansa F från Europa.
    Jag skulle prioritera en kvällsavgång.
    Det måste nog inte vara direkt till Tokyo för man kan flyga via Shanghai, Peking eller Hong kong först.
    För min del skulle jag vilja prova Lufthansa på A380 för jag har redan provat B747-400 med separat säng.

Misssussi gillar detta.
  5. Misssussi

Misssussi Medlem

Nu är biljetten bokad - jag ändrade inte hemresan till ANA via Tokyo. Jag åker med Thai a380 F till FRA, det får duga för denna gång. Får pröva något av de Japanska bolagen vid nästa resa i slutet jan, början feb.

Hur som helst så blev skatten och bränsletilläget 5200sek, vad säger ni om det?

jumbooze gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    5200 låter som det är ungefär vad det kostar men det finns om tråd om bokade resor, där kunde du lägga upp din och även läsa vad andra har gett i skatter & avgifter.
    Det finns även en tråd som beskriver hur du kan räkna fram skatter&avgifter själv för att få ett hum om det verkar rätt.

Misssussi gillar detta.
  7. Misssussi

Misssussi Medlem

Tack för svaret!

Ska leta efter sidan du tipsade om "hur att beräkna avgifter" bra att veta nFo (-:

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Misssussi och Jakob Österberg gillar detta.
  9. Impendill

Impendill Medlem

Grattis !
    Har spenderat måååånga timmar med award just till Oceanien.

I vintras hade vi FRA-BKK-SYD, SYD-BKK-CDG.

I vinter blir det FRA-BKK-SYD-AKL-CHC, BNE-BKK-MUC.

Just det, till min fråga. Du verkar ha uteslutit Thai i din bokning? Vill du inte resa med dem i first eller hittade du inget med dem på dina datum?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel tråd att diskutera sådant egentligen, men varför skulle man flyga Thai när det finns bättre alternativ? Jag har svårt att se att du skulle få ihop en bättre rutt om du blandar in Thai i det där.

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!