Star Alliance award i First Class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av A380*G, 10 Augusti 2012.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var inte deras testkörning av A 380 du funderade på? Man kör 28/10-14/12

2. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jasså de ska köra den till SIN oxå. Nej men de återupptog tidigare i år eller om det var förra året en flight som de sålde F på mellan BKK-SIN.

3. De körde Airbus A340-600 med F kabin mellan Bangkok och Singapore och sålde F kabin tidigare.
    Numera kör de fortfarande Airbus A340-600 med F kabin, men det går inte boka F.
    Förmodligen THAI Royal Orchid Plus statushavare kan välja F säte på dessa fligher.

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, trist att de slutade att sälja F.
    Hittade tråden http://www.businessclass.se/star-al...ingapore-med-first-class-kabin-plan-a346.html

5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade alla TG-flighter inför bokningen, men ingen F där. Tror den ena flighten BKK-SIN var med A346. Resten var med någon av deras 777or. För den här svängen tyckte jag att det var bättre att köra SQ genomgående för att se hur de jobbar med min resa inte bara i luften utan på markplanet också.
    TG har jag ju redan på FRA-BKK-SYD t/r.

6. sepbemi

sepbemi Medlem

Har nyss bokat ARN-FRA (Lufthansa C) - ICN (OZ F) - NRT (OZ F) // HND - ICN (OZ C) - HKG (TG C) - BKK (TG F A380!) - LHR (TG F) - ARN (SK C). Avresa 24/11, hem 5/12. 2 dgr i Tokyo, 5 dgr i Bangkok, ca 23h i Seoul och Hongkong. US DM, 100.000 poäng var, 2 pers. Hoppas få Lufthansa F T-14 dgr från avresa men räknar inte med det...

7. Yekermo

Yekermo Medlem

I min korta tid i USDM (och det här forumet) så har jag bokat TG F MUC>BKK samt BKK>FRA (den senare med suite-konfigen, nice). Avresedatum 23-juli och bokat 19-juli.

Har även bokat MUC-NRT med NH F och ICN-FRA med OZ F, bokat 09-okt och resedatum 16-okt respektive 25-okt.

8. Yekermo

Yekermo Medlem

Bonusprogram: USDM
    Flygbolag: United Airlines, Sas
    Kabinklass: Business och First
    Antal poäng: 125.000 UA miles för T/R
    Skatter&avgifter: 1300 SEK
    När: 13-15 nov 2012
    Bokat: 15-okt
    Rutt: LHR>ORD (UA F), **destination** ORD>LHR (UA F), LHR>GOT (SK C)
    Kommentar: UA F har ju inte direkt rosats till skyarna, men känns ändå som bästa alternativet över atlanten med USDM just nu. Rutten LHR>ORD har de "nya " suiterna iaf.

9. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Söker F award resa till sommaren. Har inte riktigt bestämt resmål än men kikar på att åka med OZ, TG eller CA (eventuellt SQ i C om det passa bättre). Men min fråga är, hur bra är F med CA? Blev lite förundrad då dom ,enligt Seatguru, har F bakom C i 744:an?!? Nåja, det må väl vara hänt, men hur är mat/dryck,mjuka produkten samt lounger? Har bara erfarenhet av TG i F sedan tidigare.

10. Prova att flyga med Air Chinas Boeing B777-300ER mellan Beijing och Frankfurt/Paris. De har senaste First class bland deras flotta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!