Senaste nytt

St. Regis vs Ritz Carlton New York

Xpressen

Medlem
Går I tankarna på tart boka en weekend för mig och sambon till New York våren 2021 (någon gång april-maj) med förhoppning om att världsläget ser lite bättre ut.

Känner för att unna oss lite extra om det är så att vi kan få till resan och har därför försökt kika lite på vad det finns för hotell som är lite över det vanliga i denna stora stad. Jag har utgått från att jag vill bo på någon av kedjorna Radison, Hilton eller Marriott och vad jag kan läsa mig till är det i så fall The St. Regis New York eller The Ritz-Carlton New York, Central Park som gäller.

Undrar därför om det är någon som har erfarenhet från något av dessa hotell positivt eller negativt?

Prismässigt verkar St.Regis Kring våra datum ligga på runt 900 dollar per natt medan The Ritz ligger runt 1800 dollar per natt med flexibel rate. Vad motiverar denna prisskillnad? Är The Ritz verkligen så mycket bättre?
 

Senator

Moderator
Kolla vad Virtuoso har för deals på dina datum. Jag bokar alltid mina ”lyxigare” hotell via Virtuoso eller AMEX Fine Hotels. Priserna är ofta snarlika vad hotellen själva har på hemsidan men förmånen slår ofta det man får som statuskund

Sen just NYC tänker jag alltid ”location, location, location”. Vilken del av stan kommer jag hänga störst del av tiden. Sen hur mycket tid kommer jag lägga på hotellet? I NYC är det sällan mer än frukost, dusch och sova
 

Xpressen

Medlem
Prisskillnaden beror troligen på att det är för långt fram i tiden.

Tack för klargörandet!

Söker jag på oktober/november iår ligger båda på mellan 1000-1400 dollar oftast med St. Regis som lite dyrare, då kan vi ju glömma den frågeställningen och istället fokusera på vilket som är att föredra.
 

Andrew

Medlem
Ritz-Carlton är kända för att ha riktigt vassa club lounger med 5 dagliga serveringar (och champagne hela dagen), vilket kan vara behändigt när du mellanlandar på hotellet. Men just i NY kanske detta inte är lika viktigt...

Jag håller med det @Senator skrev och slår ett slag för att boka liknande hotell med en luxury travel advisor som är medlem i (Marriott) STARS. Detta just för att få högsta prioritet på hotellet, i synnerhet gällande uppgraderingar och mer flexibla in/utcheckningstider.
 

Dbodenfo

Medlem
Bodde på St. Regis i september förra året. Blev uppgraderade till en mini svit och fick njuta av både egen butler och allt möjligt.

Men som skrivet vad är målet med resan? Vi valde att utnyttja hotellet mycket och var på rummet en del. Detta gjorde att vi utnyttjade nästan allt.

Glöm inte att St.regis har en resort fee som du visserligen får tillbaka genom kemtvätt, skoputs etc, men glöm inte att räkna in den i priset.

Men Sängen var magisk, bra schampoo och badrumsgrejer, vi använde inte Bentleyn men hade gärna gjort det.

Jag kan rekommendera St.Regis men har ju då inte bott på Ritz-Carlton. Sen är det ju massor av andra aspekter, medlemskap och poäng inräkning status etc.

Håller med de andra också - boka via någon form av agent - har du tillgång till American express Fine hotel och resorts är ju det bra förmåner.
 
Last edited:
Toppen