Senaste nytt

Större lounger och fler långlinjer - Vi möter Eivind Roald, Koncerndirektör på SAS

Jacob

Medlem
Någon gissning om det blir A340 mot Asien eller USA som är först ut med nya business?
Det blir ett flygplan som jag gissar kommer växla mellan olika linjer, så säkerligen en blandning av USA och Asien.

Vart invigningsturen ska gå vet jag inte, det vet nog inte SAS ens själva just nu,
 

Voyageur

Medlem
Kanske äntligen löser sig gåtan med Singapore pluppen som SAS destination i Scanorama som ingen flygvärd/inna kunnat svara på.

Tycker också att SAS skall ännu hårdare trycka på sin allians produkt som man själv nämner är esset över konkurrenten Norwegian. Försämra aldrig den, gör mer av den bara.
 
Riktigt bra intervju! Jag tror Eivind är bra för SAS och han verkar ha många bra idéer! Hoppas på att åtminstone två nya intercontlinjer presenteras nästa månad.. Man tittar enligt uppgift på mellan 5-10 nya destinationer.. :) När det gäller Fast track för Terminal 4 på Arlanda har det redan bekräftats i senaste numret av Scanorama??
 

Mikael64

Medlem
Ser ut som att September blir en spännande månad för oss alla som gillar SAS:)= Kul att man satsar och det ska bli spännande att testa de nya produkterna som man lanserar:)
 

jsm

Medlem
Litet sidospår:

Kollade upp Eivind Roald på LinkedIn. Solid CV, och jag noterade Accenturebakgrund.

KOllade sedan upp Joakim Landholm (också EVP på SAS). Han har också Accenturebakgrund

En slump?

Kollade sedan Michael Lindborg (VP). Också Accenturebakgrund!

Gjorde ingen systematisk granskning men det verkar vara ett hett tips att nästa VD på SAS har Accenturebakgrund :)
 
Toppen