Senaste nytt

Stängt över jul/nyår?

Moco

Medlem
Försöker hyra bil på Arlanda runt jul och får från Hertz meddelande om att det är stängt. Är det rimligt att det är stängt för uthyrning/återlämning på en internationell flygplats under stora resehelger såsom jul och nyår? Det är ju helt sinnes.
 

mjulven

Medlem
Försöker hyra bil på Arlanda runt jul och får från Hertz meddelande om att det är stängt. Är det rimligt att det är stängt för uthyrning/återlämning på en internationell flygplats under stora resehelger såsom jul och nyår? Det är ju helt sinnes.

Nu har ju jag aldrig hyrt bil på Arlanda då jag bor precis i närheten, men står det inget om att dom har en automat som man kan hämta ut nyckeln ur? Om inte det finns heller så kan ett alternativ vara att ta tåget till Uppsala. Från tågstationen är det 15 minuters promenad eller 5 minuters busstur till Hertz. Väl där, dra ditt kort i passerkortsläsaren så blir du insläppt till automaten. Fungerar väldigt smidigt...
 

Moco

Medlem
Nu har ju jag aldrig hyrt bil på Arlanda då jag bor precis i närheten, men står det inget om att dom har en automat som man kan hämta ut nyckeln ur? Om inte det finns heller så kan ett alternativ vara att ta tåget till Uppsala. Från tågstationen är det 15 minuters promenad eller 5 minuters busstur till Hertz. Väl där, dra ditt kort i passerkortsläsaren så blir du insläppt till automaten. Fungerar väldigt smidigt...

Nej, står bara att det inte går att hyra alls. OK tack, får titta på det, eller välja andra alternativ.
 

pswe

Medlem
Försöker hyra bil på Arlanda runt jul och får från Hertz meddelande om att det är stängt. Är det rimligt att det är stängt för uthyrning/återlämning på en internationell flygplats under stora resehelger såsom jul och nyår? Det är ju helt sinnes.
Det finns automat på Arlanda men du måste välja den redan när du väljer uthyrningsstation.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle nog ringa Arlandakontoret och fråga vad som står på först.

Och när du fått svar från dem att det faktsikt är stängt hör du av dig till Swedavia. Det är helt otroligt att Sveriges största flygplats kan stänga vitala delar av normal standardservice för att det råkar vara helg...
 

olo

Medlem
Om inte det finns heller så kan ett alternativ vara att ta tåget till Uppsala.
Det här är faktiskt ett bra tips att jämföra priset med samma firma i Uppsala eller Stockholm C, beroende på åt vilket håll du skall.

Jag har vid flera gånger fått ett så mycket bättre pris på hyrbil vid Stockholm C, än på Arlanda att det varit mycket billigare trots t&r på Arlanda Express inräknat i prisjämförelsen. Dessutom kan det beroende på tid på dygnet vara skönt att slippa köerna upp till Arlanda.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

aikputte

Medlem
Jag har bokat hyrbil från Hertz Arlanda 23/12 till 27/12, jag bokade för någon månad sen men när jag kollade för någon vecka sen så gick det inte att boka någonting överhuvudtaget pga det var stängt.
 
Toppen