Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Jag mejlade också, tycker faktiskt alla som handlar hos Coop skall lägga någon minut och göra det. Kommer det flera mejl så kanske de prioriterar att lösa det. Tänker då på möjligheten att betala kontaktlöst för med chip fungerar det i samtliga Coop-butiker jag testat.
Instämmer. Apotek hjärtat och Gulf funkar det dock på :)
 

Berglund

Medlem
Jag mejlade också, tycker faktiskt alla som handlar hos Coop skall lägga någon minut och göra det. Kommer det flera mejl så kanske de prioriterar att lösa det. Tänker då på möjligheten att betala kontaktlöst för med chip fungerar det i samtliga Coop-butiker jag testat.
Jag ringde in för att påtala samma sak angående blippa Amexkort och samtidigt fråga om att spåra medlemskap direkt med hjälp av betalkortet, såsom Ica gör.

Fick till svar att de är medvetna om efterfrågan på att blippa Amexkort, särskilt såhär i Coronatider. Problematiken ligger enligt kundtjänst att varje butik tillhör en viss konsumentförening. Det är respektive konsumentförening som har det centrala avtalet för kortmaskinerna samt kortinlösen för Amex. Därför behöver man hjälpa/få med alla konsumentföreningar innan man kunde aktivera det här - var beskedet. Det fanns ingen som helst tidsplan för när/om detta skulle kunna vara i bruk.

Kundtjänst gick vidare med att svara att man håller på och installerar systemstöd för medlemskap och poäng baserat på ditt betalkort, enligt Icas modell. Hon hade ingen tidsplan för detta men hon verkade tämligen övertygande när hon sade att "det är på gång"
 
Toppen