Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

dino_81

Medlem
Kom ihåg först nu att uppdatera den här tråden. SL automat fungerade fint för mig igår.

Och jag gick bet på bägge (för korta resp. långa människor) maskinerna vid Fridhemsplan Södra i förra veckan. Där vet jag att Amex har fungerat tidigare. Medges ej var texten i displayen denna gång.

Tjejen tipsade om att fylla på reskassa på Pressbyrån istället, de tar visst Amex.
 

samet

Medlem
Chao Thai i Göteborg... har en fin dekal på sin apparat... fungerar det... Nej! -Vi tar inte Amex... :mad:
20190615_143451.jpg


Idioter! Ta då bort dekalen! o_O
 

Dafi

Medlem
Gällande SL, är kundtjänsten med på att vi enbart snackar automater? Det har ju nämligen ”alltid” varit så att AMEX nekas i luckan medan automaten några steg åt sidan gärna sväljer kortet. Jag har aldrig fått nobben i en automat, senaste köpet för 7 dagar sen..

Deras egen information är rätt oklar. Men gissningsvis ska det enligt denna sida fungera i automater samt på SL-centero_O
Nu vet jag inte om hon missförstod, men jag sa uttryckligen att jag testat flera automater och att jag inte haft problem förr. Och hon sade förvånat att de inte tog det ”längre”. Fick precis slm någon annan ett ”medges ej”. Vid tidigare tillfällen när amex ej accepterats i en automat har det stått något i stil med ”bonuskort ej accepterade”. Men tydligen verkar det fortfarande fungera för vissa(?). Mycket märkligt!
 
Toppen