Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Kimmen00

Medlem
Känslan av David vs Goliat.

Jag har aldrig sett så mycket AMEX reklam som imorse på Arlanda T5. Så Enormt stora billboards ovanför checkin, en hel vägg målad vid fasttrack, reklam om Pontus, och varenda digital skärm blinkade AMEX. Tom bryggorna och ramperna var heltäckta med reklam.

Smiter in på Apoteksgruppen, direkt efter den påtvingade Tax-free´n efter säkerhetskontrollen, för att köpa ett rör treo. Döm av min förvåning när de sitter en liten gul lapp där det står ”American Express” på, överkryssat med feta röda streck. Jag kunde inte hålla mig från att fråga hur dom tänkte här. Hon log och sa att hon fått höra det några gånger. Ingen ko på isen, men otroligt konstigt i mina ögon att ett så pass stort företag, mitt i smeten på Arlanda, inte är anslutet. Undra hur länge dom håller ut - lär ju om inte annat bli ett arbetsmiljöproblem för personalen att svara på samma fråga 10000 gånger om dagen ;)

Ja det är verkligen hysteriskt mkt Amex-reklam på arlanda just nu!
 

Delayed

Medlem
Provade att blippa Amex på ett litet "fristående hamburgerställe". Maskinen "sa": "Sätt i kort". Gjorde så varpå maskin "sa": "Dra magnetremsan". Gjorde så varpå maskinen "sa": "Gäller ej här". Hur svårt ska det vara... :confused:
 

Mr_H

Medlem
Provade att blippa Amex på ett litet "fristående hamburgerställe". Maskinen "sa": "Sätt i kort". Gjorde så varpå maskin "sa": "Dra magnetremsan". Gjorde så varpå maskinen "sa": "Gäller ej här". Hur svårt ska det vara... :confused:

Hade motsvarande erfarenhet hos Passexpeditionen i veckan ..:oops:
 
Thailand tar inte Amex. Inte på flyg (Nok Air, Bangkok Air), inte på fristående hotell (även ganska dyra sådana), inte på restauranger, inte ens Michelin-krogar (Gaggan).

Vill man få ihop 75% av resan på Amex för att använda försäkringen, gör man klokt i att boka kedjehotell. På Conrad, Sofitel och Mercure har det fungerat, men i övrigt har kortet varit nästan helt oanvänt här nere. Däremot har Curve fått jobba hårt...
 
Toppen