Ställen som inte tar emot Amex

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dreamliner, 26 Oktober 2013.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha!

Kollade in den sidan, men kunde inte logga in med mitt användarnamn och lösenord som fungerar på avis.se. Och AWD-numret accepterades inte + ett svagt minne av en varningsklocka om att boka via amerikanska sajter pga att försäkringar inte alltid är med som de borde vara. Tittar nog på andra alternativ, eller väntar på att Holidayautos fixar sin Amex-betalning.

2. Om dom erbjuder betala på plats, så välj det, använd ett MC som ”garanti” online och betala sedan med AMEX på plats.

Berglund, Jane Insane och Big Birger gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Det är country of residence och/eller rabattkod/AWD som avgör sånt

Om jag med svensk adress skriver in SAS Guld/Diamond AWD E114500 här Car Rentals from Avis, Book Online Now & Save | Avis Car Rental | Avis Rent a Car
    så visas Convertible för LAX och det står tydligt under protections and coverage att ALI och LDW är included

"Certain extras are included or discounted due to your provided AWD number."

Big Birger och Berglund gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

Det räcker med att skriva in efternamn och Wizzard nummer, när du gjort bokningen kan du se den på ditt konto på avis.se

upload_2021-1-7_11-40-10.png

upload_2021-1-7_11-44-27.png

upload_2021-1-7_11-45-15.png

Big Birger gillar detta.
  5. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testar att ange AWD-numret + efternamn, men får felmeddelandet: upload_2021-1-7_14-40-34.png

Har SAS Gold-status, och har bokat bilar tidigare utan bekymmer. Märkligt.

6. eddo

eddo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har Willys slutat ta amex? Handlade igår och de hade nya kortterminaler i den butiken jag besökte. Försökte först blippa, slog in kod men fick "betalningen misslyckades". Satte då in kortet och fick slå in min kod på nytt. Denna gång fick jag "medges ej". Upptäckte dock att summan reserverats på kortet. Antar att reservationen kommer släppas men konstigt att de kan reservera pengar om det är så att de inte tar amex, eller? Hoppas på att det bara var något tillfälligt fel, alla willysbutiker jag besökt tidigare (och även denna) har tagit amex.

7. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lilla Coop i Varberg (fd netto) tar ej Amex, trots att det är stora skyltar med bl.a Amex på loggan bredvid kortterminalen. Frågade en i personalen som sa vi tar inte amex, så pekade jag på skylten, hon tyckte det var konstigt...

8. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ästad Vingård tar ej Amex

9. Ilmu90

Ilmu90 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Willys i Lund tar Amex. Funkade när jag testade igår.

10. H4ipM8adRg9nvkRu

H4ipM8adRg9nvkRu Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!