Ställen som inte tar emot Amex

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dreamliner, 26 Oktober 2013.

1. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det öht någon Netonnet-butik som tar Amex?

2. Barkaby, men bara i vissa kassor.

J1981 gillar detta.
  3. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut! ;)

4. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svenska Hem... Gäller Ej Här... lyser argt i rutan på maskinen. Trist när det oftast är stora belopp på sådana ställen...

Sir Lemon och rosenstam gillar detta.
  5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag köpt en lottorad, eller rättare sagt fem, och betalat med Amex. Helt problemfritt. Eller problemfritt kanske är fel ord för jag fick inte ens köpa utan först skulle jag behöva "svara på lite frågor" på Svenska Spels hemsida. Innan dess kan man som myndig svensk medborgare tydligen inte satsa 40 kronor.på lotto... Känns tryggt med ett starkt skyddsnät!

Min fru fick dock spela. Och jag fick betala. Med Amex som sagt. :)

Sir Lemon och sbbn017 gillar detta.
  6. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ?!?
    Jag kan fortfarande inte lägga till mitt Amex som godkänd kort hos Svenska spel. Jag får bara felet "Vänligen kontrollera din information" och så disable:as betala knappen.

Nu försöker jag iofs ladda mitt spelkonto först, där man måste lagra sittkort hos Swedbank pay. Kanske du på något sätt kan direkt betala en enstaka rad med ett Amex utan swedbank? Eller vad är det som gör att vissa amex går bra men inte andra? Har du kanske ett amex betalkort?

7. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag köpte alltså mina lottorader i kassan på ICA. Framgick lite av tidigare inlägg i ämnet men naturligtvis rätt obegripligt bara utifrån mitt senaste inlägg. Sorry!

intuition och Mattias Holmén gillar detta.
  8. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag kör V75 eller annat brukar jag faktiskt unna mig att betala pressbyrån. Blir ju en liten avgift men bara för köpet. Sedan landar vinsterna på spelkontot.

9. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker få tag i en Tandläkare i norra Sverige som tar Amex, men alla är anslutna till Praktikertjänst och de säger att det är centralt bestämt från dom att inte acceptera Amex.
    Stämmer det även för er nere i Stockholmsområdet och ni längre söderut?

10. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma problem för mig (Norrbotten, Praktikertjänst). Terminalen accepterar kortet men köpet Medges ej. Trösten blir Curve och GBIT vilket då i alla fall ger 30p/100kr, även om inte AMEX-spenden gynnas.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!