SPG Guld/Diamond

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av 4fun, 4 Februari 2016.

1. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis återkvalat till platinum-50. Någon som kan säga om det är värt att satsa på Platinum-100?

Det som omedelbart verkar soft är att alla rum är 24hr från check-in. Så man kan checka in 21 på kvällen och checka ut 21 nästa dag. Spar säkert 10 lax om året...

Edit: skall väl tillägga att jag nu är på 54 nights och har 13 nätter till innan utgången av september bokade.

Rasmus_1 och rvarttinen gillar detta.
  2. flybob

flybob Medlem

Om jag inte minns fel så räcker det med 75 nätter för Your24. Det är en riktigt trevlig förmån - ingen garanti - som fungerade majoriteten av de gånger jag utnyttjade den.
    100 nätter ger dig en "personlig ambassadör". Jag hade inte mycket nytta av min ambassadör och tycker inte att det är värt någon extra möda för att nå.

nota bene gillar detta.
  3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer naturligtvis vad det gäller 24hr check-in.

OK då låter det som om jag kommer att nöja mig med att nå 75, vilket knappast kan vara ett problem då jag inte tänkt bli 'grounded' oktober-december. 8 nätter borde gå att få in...

4. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker min ambassadör är värd sin vikt i guld.
    Vilken nytta jag har haft i år av henne med alla snabba bokningar ombokningar events (nu senast ett driftparty).
    Alltid svit och vin/skumpa på rummet.

jerixon och Magnus_K gillar detta.
  5. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall ge mig in i SPG nu är tanken. Har skaffat ett Amex Platinum och får således ett SPG Gold den vägen. Hur skall jag snabbast få upp det till Platinum? Om jag förstått det rätt så börjar jag på 0/0 i stays/nights. Går det att få till en challenge tror ni? Har 12 nätter bokade än så länge kommande tre månader.

6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu hinner jag inte gräva, men har för mig att jag har sett att utmaningen 18 vistelser på 3 månder ger platinum.

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Martin B

Martin B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utmaningen gäller vad jag vet även efter 1 mars. Det som står i texten är att giltighetstiden blir längre (till 28/2 2019) om du klarar utmaningen 1/3 eller senare.

10. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det ser ut som Platinum challenge finns kvar. Drog iväg ett mail får vi se vad svaret blir.
    Om det fortfarande fungerar att man kan tillgodoräkna sig 3 rum/natt vid en gruppbokning på sitt konto. Då tror jag det går vägen om jag räknat rätt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!