Senaste nytt

Specifika flighter undantagna på United?

Jonas H

Medlem
I det här fallet har ju dock SAS explicit angett på hemsidan vilken linje som är undantagen, något annat ställe att se vad som gäller för United finns ju inte. Jag får väl försöka dra det en vända till...
 

Jonas H

Medlem
Jag passade på att fråga kundservice i samband med ett annat ärende, och efter vad de kunde se (det framgick dock inte var de kunde se det) så skulle de flighterna och de klasserna med United ge poäng. Vi får se vad responsen från retro-registrerarna blir, minst lika intressant blir om det tar tre veckor till att få svar på svaret...
 

Jonas H

Medlem
Samma svar kom än en gång från retro-registreringen, och efter att ha skickat en fråga till diamant-supporten fick jag följande respons:
Thank for you e-mail.
According to the rules for redeeming points the operating carrier has to be a member of Star Alliance. in order to redeemed points. Flight range UA5290-5479 is operated by SkyWest Airlines (OO). Which is not a member of Star Alliance.
You can read more here. Membership conditions in EuroBonus - SAS
Please see section 2.3


Detta borde i så fall innebära att man inte skulle få poäng på några United Express-flygningar eftersom de flygs av andra bolag, men jag har tidigare fått poäng för sådana som körts av både SkyWest och ExpressJet, så det verkar vara en hund begraven någonstans.
 

AABack2ARN

Medlem
Det där är skitsnack, självklart skall de flygen ge poäng (tycker jag)

UA5291 är enligt united.com

United Flight 5291
Operated by Skywest Airlines dba United Express

och det finns massor av andra flyg (tex UA5210) som kodas på samma sätt och som borde ge (eller inte ge) poäng enligt deras svar.

Jag skulle tro att detta rör sig om att SAS inte har fått uppdaterade tabeller från United.
 
Toppen