Senaste nytt

Specialkost i SAS Business

RickardG

Medlem
@RickardG Försökte boka en barnbricka till dottern via Guldsupporten men fick till svar att det redan var barnmat då det var en barnbiljett (?!?). Har alltid fått boka det innan. Vad är din erfarenhet? Boka? Sker automatiskt?
Låter som något nytt i så fall. Sist jag reste med alla tre barnen var för ett knappt år sedan. Då beställde vi barnmat åt den minsta men inte åt de två äldre. Endast den som beställt barnmåltiden fick det, de äldre barnen fick den vanliga maten trots att alla tre reste på barnbiljetter.
 

DOEL

Medlem
Har hon testat andra sorters laktasenzym? Det finns ju lite olika beredningar numera (kapslar, tabletter m.m.) ibland kan det ju vara så att en annan beredning funkar bättre för vissa. Man kan ju också testa att ta lite fler kapslar eller tabletter ifall man inte får önskad effekt. Finns flera blindade och dubbelblindade studier där personer med svår laktosintolerans i de flesta fall kunde äta 12 g laktos per dag utan några gastrointestinala symptom (12 g laktos motsvarar ungefär ett glas mjölk). I princip samtliga i dessa studier klarade 6 g laktos utan besvär. Lång text men ifall hon undviker ex. Glass och grädde och tar laktasenzymtillskott borde inte maten vara till bekymmer men ni får naturligtvis värdera värdet av att få ordinarie maten vs risken att få besvär.
 

Flyerbandit

Medlem
@RickardG Försökte boka en barnbricka till dottern via Guldsupporten men fick till svar att det redan var barnmat då det var en barnbiljett (?!?). Har alltid fått boka det innan. Vad är din erfarenhet? Boka? Sker automatiskt?
Jag ställde lite frågor till Diamondsupporten om barnmat, vad som ingick osv.
De erbjöd sig att lägga till barnmat på biljetten till min son, det skulle inte ske per automatik
Så olika besked som vanligt från SAS support
 

Maja

Medlem
@Flyerbandit Tröttsamt! Jag fortsätter väl att försöka få till en beställning av barnmat till dottern inför sommarens longhaul i Business dit och Plus hem. Återstår att se vilket svar jag får idag på gårdagens fråga när denna påstådda ändring har skett...
 

Canadien

Medlem
Det kan ju vara skillnad på Infant och Barn. Att en Infant per automagi får barnmat medans ett barn inte får kids meal. Vet inte exakt hur SAS terminologi är för dessa typer av specialmat.
 

Flyerbandit

Medlem
Det kan ju vara skillnad på Infant och Barn. Att en Infant per automagi får barnmat medans ett barn inte får kids meal. Vet inte exakt hur SAS terminologi är för dessa typer av specialmat.
Helt säkert skillnad.
På resor med SAS när sonen var infant har jag för mig att inget behövde beställas speciellt.
 

Maja

Medlem
Har fått svar att de lagt in en manuell notering om barnmat till dottern (8 år). Har ännu inte fått något svar på när man ändrade detta och varför han isf la in det manuellt nu om det inte ska behövas?!?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Vaddå "manuell notering"!? Antingen ändrar man måltidsbeställningen eller så gör man det inte - manuella noteringar i bokningar är ju på samma nivå som att någon antecknar något på sidan 421 i en tjock roman och ber någon annan hålla koll på anteckningen utan att tala om på vilken sida den står.
 

Maja

Medlem
Vaddå "manuell notering"!? Antingen ändrar man måltidsbeställningen eller så gör man det inte - manuella noteringar i bokningar är ju på samma nivå som att någon antecknar något på sidan 421 i en tjock roman och ber någon annan hålla koll på anteckningen utan att tala om på vilken sida den står.
Det är precis min åsikt också.

Tänker att jag väntar några dagar och skickar ett nytt mail så jag slipper få svar från samma person på guldsupporten. Börjar ledsna...
 
Toppen