Senaste nytt

Spännande bonusresor som du hittat men inte bokat

kander

Medlem
Det händer ju att man hittar roliga eller ovanliga bonusresor när man sitter och plöjer igenom awardfares eller liknande, som man själv inte har möjlighet att boka men som någon annan kanske skulle haft nytta av att se eller boka.

Tänker att förutom om någon kanske vill boka de specifika resorna i fråga så skulle det även funka bra till andra som inspiration för planering av framtida resor. Att se vad som funnits tillgängligt på olika rutter och bilda en uppfattning om realistiska resmål. Speciellt när man är lite större sällskap kan det vara bra att se historiskt gångbara alternativ framför sig (även om det inte garanterar framtida tillgänglighet) för planering av framtida familjeresor eller dylikt.

Stötte till exempel på dessa idag när jag letade efter 5+ biljetter i First:

  • 7 st TG First på både FRA-BKK och BKK-SYD med utresa den 13/3 resp 14/3 med en lagom(?) lång layover för att nyttja Thais first-service på BKK alt. ta en tripp in till stan:
Screen Shot 2019-03-07 at 12.31.53.png

  • 5 st LH First FRA-BOG och sedan 6 st AV Business BOG-LIM (CPH–FRA i SAS Plus också innan)
Screen Shot 2019-03-07 at 08.40.18.png
 

Johans00

Medlem
Riktigt prisvärt om man vill testa på SQ Business. Istället för att boka NRT-SIN direkt kan man boka NRT-HKG via SIN och kliva av i Singapore för nästan halva poängpriset (eller åka hela vägen till Hong Kong om man nu vill det) Finns riktigt bra tillgänglighet och det går att söka efter med SAS sökmotor.


Billigare varianten:

sq1.png




Dyrare varianten


sq2.png
 

kander

Medlem
Grym tråd, strålande initiativ!
Ja det finns ju mängder med roliga potentiella bonusresor som folk har hittat till sig själv eller andra utspridda på forumets alla trådar, men hittade inte direkt en samlingstråd där man kan dela med sig till en mer allmän publik och inte bara specifika trådstartare/trådföljare.
 

jerixon

Medlem
Inte bra att sprida en massa sånt här då risken att det tas bort/modifieras om det missbrukas ökar.
Jag hittar massa härliga sweetspots ofta men man får passa sig för vad man sprider för info.
 

jerixon

Medlem
Naturligtvis att reglerna för hur man får boka ändras....
Hoppar man av legs och inte nyttjar dem tex. kanske de tar bort funktionen att flyga med ett stop inom asien tex.
Så har det nämligen varit förut!
Man ska helt enkelt passa sig för vad man delar offentligt :)

Nu har jag hållt på med det här väldigt länge så jag har sett massor sånthär tidigare. Där av delar jag inte så ofta med mig om vissa saker längre.

Hur menar du? Att rutterna tas bort?
 

jerixon

Medlem
Bryter dock mot regelverket och kan ha konsekvenser.

Oftast lär man komma undan med det men skulle ej räkna med det alltid.
Dessutom har sånna bokningar och andra gjort att SAS ändrat vilka bonusreser man kan boka flertalet ggr.

Riktigt prisvärt om man vill testa på SQ Business. Istället för att boka NRT-SIN direkt kan man boka NRT-HKG via SIN och kliva av i Singapore för nästan halva poängpriset (eller åka hela vägen till Hong Kong om man nu vill det) Finns riktigt bra tillgänglighet och det går att söka efter med SAS sökmotor.


Billigare varianten:

Visa bifogad bild 87436



Dyrare varianten


Visa bifogad bild 87438
 
Toppen