Sov dig fram mellan Los Angels och San Fransicso

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av JimmyH, 1 Oktober 2018.

1. JimmyH

JimmyH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Hachans

Hachans Medlem

Knappast. Har man åkt buss någon gång så inser man att komforten knappt kan närma sig ett tåg, än mindre ett business class-säte.

De kan ha hur mycket teknik de vill som undviker hålor i vägen, men de kommer inte komma undan hur det känns när bussen svänger, trafikstockningar (start och stopp) eller motorljud från dåligt underhållna dieselmotorer.

Några kan man säkert få med sig, men de tror jag kommer från andra nattbussar, inte flyget.

JimmyH gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du jämför med amerikanska business-säten på shorthaul eller amerikanska tåg så skulle jag säga att buss inte alls är ett dåligt alternativ.

Ziddaz, Mikeswede, palmen och 1 annan gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Tänker du att flyget med sina 90 minuter, även med kassa business class säten, ens kommer i närheten av 8 timmar+ på en buss?

Till och med bilen är konkurrenskraftig med sina sex timmar i så fall.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tidsmässigt kan varken buss eller tåg konkurrera med flyg. Komfortmässigt finns det dock rätt mycket utrymme för konkurrens - framförallt mellan tåg och buss där restiderna bör vara ungefär likartade.

Jag skulle nog tippa på att det finns ett priskänsligt segment av resenärer som kan tänka sig att åka nattbuss mellan LA och SF. Det är inget jag kommer ägna mig åt, men det utesluter inte att många andra tycker det är en bra idé.

6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är prisbilden? Kan man skippa en hotellnatt i SF eller LA och ändå få en hyfsad natts sömn kanske det lockar en hel del personer...

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    USD 104 fick jag fram för en enkel. Det får man ju säga är att mycket skarpt pris, särskilt med tanke på hotellpriserna i angivna städer.

palmen och Thornado gillar detta.
  8. Thornado

Thornado Medlem

Precis, det är just den potentiella besparingen på en hotellnatt som jag ser som den främsta fördelen med detta. Det lär ju inte vara lyxhotellsnivå att sova på den där bussen, men å andra sidan så har jag betalat betydligt mer än 100 USD för rätt så sunkiga hotell i San Francisco.

EDIT: Man kanske skulle ta sig en veckas semester i Kalifornien och tillbringa varannan dag i SF/LA och sova varje natt på bussen. :D

Berlinkid, Willson Marzan, JimmyH och 1 annan gillar detta.
  9. Hachans

Hachans Medlem

Vad är en förstörd nattsömn värd? Vad ska man göra hela dagen när man kommer fram och har legat och funderat på varför slalom är bussförares nationalsport hela natten?

sammyj gillar detta.
  10. Thornado

Thornado Medlem

Det är absolut inget som kommer att passa alla, men kan man spara ~200 USD, och dessutom potentiellt få mer tillgänglig tid i båda städerna (sen avgång, tidig ankomst, ingen transport till flygplats, väntan, osv) så kan jag definitivt se att det kan vara intressant för vissa kategorier av resenärer.
    För mig finns det få platser jag har så lätt att somna i som i baksätet på en körande bil (jag är världens sämsta sällskap på en roadtrip), så jag kan tänka mig att jag borde sova rätt så gott ombord denna.

Jeff, agehall, Berglund och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!