Senaste nytt

Sommarresa till New York via Oslo och Lissabon

MTheC

Medlem
Tänkte avsluta med en liten sammanfattning av TAP i business class. Jag var överraskad av kvaliteten intra-Europa, det är jämfört med övriga jag flugit i business (eller motsvarande högsta klass som erbjuds, t ex Plus för SAS) inom Europa de senaste åren. De andra bolag jag flugit de senaste ca 2 åren inom Europa i Business är Austrian, BA, Brussels Airlines, Finnair, KLM, Lot, Lufthansa, SAS, Swiss och Turkish (räknar inte Singapore Airlines hoppet från Stockholm till Moskva). Jämfört med dessa tycker jag att TAP står sig bra, har haft bra upplevelser med Austrian, Finnair och Turkish också.

I övrigt så tycker jag att TAP var dåliga i servicen på flygplatsen, hantering av förseningar och än så länge imponerar inte klagomålshanteringen heller.

Ombordprodukten long-haul är ok och för priset vi betalade kan jag inte klaga men om priset inte är en faktor så skulle jag nog inte välja dem istället för särskilt många andra Star Alliance-bolag. Det är möjligt att deras nya kabin på A330-900Neo är bättre men innan den används frekvent så skulle jag inte riktigt känna för att flyga dem igen. Det sagt så är jag, i alla fall när jag själv betalar, till viss del priskänslig så om jag hittar samma nivå på pris igen så kan det nog ändå bli så att jag flyger dem igen.

Tack för alla positiva kommentarer och hoppas att det varit intressant. Tyckte själv att det var ganska kul att skriva ned det, gav en chans att återuppleva det igen. Om tiden finns så ska jag även försöka skriva liknande reserapport för tidiga sommarresan till Tokyo (ich eventuellt också vårresan till Taiwan).
 

MTheC

Medlem
Kan ju även uppdatera att det verkar som att TAP tänker ta ansvar för förseningen. Jag har inte sett några pengar än men fick ett samtal idag med erbjudande om €750 per person i vouchers istället för €600 i pengar. Valde pengarna då jag inte ser mig resa med TAP igen i närtid (vouchers skulle behöva användas för bokning inom 6 mån och resan skulle behöva påbörjas inom 12 mån). De har även sagt att de kommer ersätta rimliga utlägg efter att de studerat kvitton närmare.

Lite överraskad över att de trots allt agerade så relativt snabbt men det var ju inte utan att jag gjorde en del påstötningar. Tror jag vet vad det var som till slut fungerade så om någon annan har problem att få respons från TAP (man har ju läst om en del som fått vänta nästan 1 år på att få första svaret) så kan ni skicka ett privat meddelande till mig så kan jag berätta exakt vad jag gjorde.
 
Toppen