Senaste nytt

Sofitel Singapore City Center

Abbs

Medlem
En druid är något helt annat..
0bea611579700d47201cf037e1e67d32.jpg
 

toer00

Medlem
Ska man verkligen översätta ”droid” till druid? Tror man i Star Wars filmerna kallar det droid även i den svenska översättningen. Det är eg en förkortning av android. En robot helt enkelt.

Du har så rätt så...det var IPads rättstavning som var framme...

DROID, det står på de, oxå...
 

toer00

Medlem
Nu hemkommen efter en semester som omfattade,
3 dagar på IC i Saigon, 6 dagar på Salindas Resort på Phu Quoc och sist men inte minst 3 dagar på Sofitel City Centre i Singapore. Kan nämna att jag hade bokat Executive svit på både Sofitel på IC med access till Clublounge, betalade bokningar och inte awards...

Tyvärr så levde inte Sofitel upp till sitt hajpade rykte...
Så jag listar lite plus och minus som stöd för er som jag lägger vikt på detaljer likväl på hotellet som på flyget ...

+ Sviten var modern med sober och kvalitativ inredning, soffa, divan och matbord i ett rum och separat sovrum.

+ Hermes badrumsartiklar

+ Bose Soundbar och sub kopplat till Samsung 60” TV

+ Stort och rymlig badrum med separata delar för WC och dusch.

+ Stora frukostmatsalen var effektiv med ett bra utbud och bra/snabb service.

- Förvirrat mottagande, vi ankom med en Grab och prickades av, bagaget togs om hand som sig bör...
Dock så skickades vi ensamma i en hiss upp till Clubloungen, när vi gick in där så var personalen inte på plats direkt utan det tog några minuter innan någon dök upp.

- Vid rumspresentationen så var vår ”clubvärd” inte helt hemma med de tekniska... och angav bl.a. felaktigt som svar på en direkt fråga från mig att mörkläggningsgardinerna skulle skötas ”för hand”, när det senare visade sig att de var elektroniskt styrda...

- Dåligt tryck i handduschen (ett MÅSTE för fru toer00... bra tryck i handduschen alltå..)

- Dålig engelska från framför allt den ”kinesiska” delen av personalen.

- Utbudet i loungen var relativt påvert...

- Trots att det officiellt fanns ”A la carte breakfast” att tillgå from kl 11:00 i loungen så hade man varken riktigt bröd eller pålägg när vi kom kl 11:10 (sen ankomst = sen morgon...)

- Långsam frukostservering i loungen, sista morgonen så hade vi bara 30 min på innan vi skulle ta en Grab till flygplatsen. Jag fixade det ekonomiska och min fru skulle beställa kaffe och äggröra samt plocka frukt, bröd, pålägg mm.

Kaffet tog 15 min och äggrörans var vi tvungen att avbeställa pga tidsbrist...

Slutsats, en vanlig normalresenär skulle säkert ha svimmat av lycka... men efter att ha kuskat runt en del i Asien och bl.a bott på både Mandarin Oriental (MO) och Ritz Carlton (RC) i Singapore, RC Hongkong m.fl. Så ser man att ”the devil are in the details”, detaljer där de MO och RC levererar klockrent...
 

Alf

Medlem
Nu hemkommen efter en semester som omfattade,
3 dagar på IC i Saigon, 6 dagar på Salindas Resort på Phu Quoc och sist men inte minst 3 dagar på Sofitel City Centre i Singapore. Kan nämna att jag hade bokat Executive svit på både Sofitel på IC med access till Clublounge, betalade bokningar och inte awards...

Tyvärr så levde inte Sofitel upp till sitt hajpade rykte...
Så jag listar lite plus och minus som stöd för er som jag lägger vikt på detaljer likväl på hotellet som på flyget ...

+ Sviten var modern med sober och kvalitativ inredning, soffa, divan och matbord i ett rum och separat sovrum.

+ Hermes badrumsartiklar

+ Bose Soundbar och sub kopplat till Samsung 60” TV

+ Stort och rymlig badrum med separata delar för WC och dusch.

+ Stora frukostmatsalen var effektiv med ett bra utbud och bra/snabb service.

- Förvirrat mottagande, vi ankom med en Grab och prickades av, bagaget togs om hand som sig bör...
Dock så skickades vi ensamma i en hiss upp till Clubloungen, när vi gick in där så var personalen inte på plats direkt utan det tog några minuter innan någon dök upp.

- Vid rumspresentationen så var vår ”clubvärd” inte helt hemma med de tekniska... och angav bl.a. felaktigt som svar på en direkt fråga från mig att mörkläggningsgardinerna skulle skötas ”för hand”, när det senare visade sig att de var elektroniskt styrda...

- Dåligt tryck i handduschen (ett MÅSTE för fru toer00... bra tryck i handduschen alltå..)

- Dålig engelska från framför allt den ”kinesiska” delen av personalen.

- Utbudet i loungen var relativt påvert...

- Trots att det officiellt fanns ”A la carte breakfast” att tillgå from kl 11:00 i loungen så hade man varken riktigt bröd eller pålägg när vi kom kl 11:10 (sen ankomst = sen morgon...)

- Långsam frukostservering i loungen, sista morgonen så hade vi bara 30 min på innan vi skulle ta en Grab till flygplatsen. Jag fixade det ekonomiska och min fru skulle beställa kaffe och äggröra samt plocka frukt, bröd, pålägg mm.

Kaffet tog 15 min och äggrörans var vi tvungen att avbeställa pga tidsbrist...

Slutsats, en vanlig normalresenär skulle säkert ha svimmat av lycka... men efter att ha kuskat runt en del i Asien och bl.a bott på både Mandarin Oriental (MO) och Ritz Carlton (RC) i Singapore, RC Hongkong m.fl. Så ser man att ”the devil are in the details”, detaljer där de MO och RC levererar klockrent...

Tack för snabbrecensionen.

Jag och hustrun har en bokning där om en dryg vecka med tillgång till lounge, därav frågorna.

Det var ju inte så mycket positivt som jag hade förväntat mej.
- Du skriver att utbudet i loungen var relativt påvert. Kan du utveckla.
- Har man även tillgång till stora frukostmatsalen som lounge gäst?
- Hur är pool området?
 

toer00

Medlem
Tack för snabbrecensionen.

Jag och hustrun har en bokning där om en dryg vecka med tillgång till lounge, därav frågorna.

Det var ju inte så mycket positivt som jag hade förväntat mej.
- Du skriver att utbudet i loungen var relativt påvert. Kan du utveckla.

Begränsat utbud av bröd och frukt till frukosten.
Tog lång tid att få få beställningar. Ett rött, ett vitt och en typ av champagne under evening cocktails

- Har man även tillgång till stora frukostmatsalen som lounge gäst?

Jag bokade ett pris där det ingick frukost förutom Lounge som ingick då vi hade en s.k. Executive Svit...

- Hur är pool området?

Vi hann inte bada, men poolen och intilliggande område kändes faktisk ganska trevligt.

Slutsats:

Bra hotell med fantastisk hårdvara, bra frukost i stora matsalen. Bra hotellbar med coola droider.

Men mjukvaran, service var lite förvirrad och lounge höll inte samma utbud/klass som på tex MO alt. RC.

Så slutbetyg 4/5. Förväntningarna var 5/5. Så nästa gång i SIN så blir det Shangri La, RC eller Pan Pacific...
 
  • Gilla
Reactions: Alf

squeezen

Medlem
Sitter på Sofitel city centre nu och kan intyga att det verkligen inte saknas champagne här. Du hinner knappt komma halvvägs genom glaset innan de står och vill slå upp mer.
Snyggt. Verkar annars som att fler och fler sofitels numera övergett champagne och gått till italienska varainten...

singapore sentosa har ingen lounge om jag fattar det ätt så där blir det att köpa, alternativt gå på sunday brunch!
 
Toppen