Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

vegasbaby

Medlem
Jeg drømmer om en rute til fra OSL til USA (kun EWR og MIA idag), men det er vel for mye å håpe på. DY har jo kuttet såpass mye at et par dager i uken til SFO eller LAX burde gå. Men jeg holder som sagt ikke pusten.
 

NotRyan

Medlem
Enda nyheten idag är väl att ARN-LAX flyttas till CPH likt ARN-HKG gjorde. Se check-in.dk
Betydligt bättre flexibilitet om man har alla A330E/A340 utgående från CPH och fler tyskar i planet vilket har varit en del av SAS förklaring länge vad gäller Köpenhamn. I övrigt är det tråkigt!
 

Hafermann

Medlem
Enda nyheten idag är väl att ARN-LAX flyttas till CPH likt ARN-HKG gjorde. Se check-in.dk
Undrar vad som blir kvar i slutändan från ARN. Ser vi en tydlig strategi innebärande att CPH kommer överta de flesta långlinjer och de övriga nordiska hubbarna kommer mata?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Undrar vad som blir kvar i slutändan från ARN. Ser vi en tydlig strategi innebärande att CPH kommer överta de Adelstam långlinjer och de övriga nordiska hubbarna kommer mata?
New York. Den kan stå på egna ben utan problem.

Chicago är väl kvar för frakten brukar man väl säga, så försvinner den så ryker nog Chicago.
Matarlinjer till Frankfurt, Munchen och Köpenhamn.
Önskar att SAS öppnade Bromma-Köpenhamn med 10-12 avgångar om dagen så man slapp Arlanda helt :)
Nej usch då måste man ju till Bromma. Hellre ett ökat antal flygningar från Arlanda. Nu finns det faktiskt lite luckor - kör konsekvent minst en gång i timmen tex, som en riktigt shuttle.
 

SK989

Medlem
Om man backar i nyhetsarkivet 10 år - dvs. till 2009 - så ser man att nedläggningen av långlinjer från Stockholm alltid synes bli fallet hyfsat kort efter att SAS introducerat en sådan linje. Jag hade nästan glömt det men SAS flög ju nonstop Arlanda - Peking sex gånger i veckan för 10 år sedan. Det fanns även en direktlinje Arlanda - Bangkok på den tiden som lades ned långt före det att SAS helt la ned sin linje till Bangkok från Köpenhamn.

Ny satsning med nästan dagliga avgångar Arlanda - Peking år 2007: SAS fördubblar antalet avgångar till Beijing från Stockholm – SAS

SAS lägger ned (bl.a.) Arlanda - Peking 2009: SAS lukker i alt fire interkontinentale ruter
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Peter G

Medlem
Sök Forbes och SAS Haneda.
Skandinavien har fått 1 slotvpå Haneda vilket borde betyda SAS enligt artikeln då Norwegian ej lyckats säkra avtal att flyga över Ryssland.

Har vi tur får vi CPH-HND samt ARN-NRT.
Vore ju magiskt bra!
 
Toppen