Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av Nicedase, 18 December 2018.

1. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är ju väldigt nöjd med min platinum status. Reser man i Asien så tycker jag att man verkligen får valuta för det. Alltid uppgraderad, alltid loungetillgång, alltid recognition och välkomstpresent. I Europa är det inte riktigt lika bra.

Att bo 9 nätter på Accor, enbart för att få status, är kanske inte helt försvarbart, men samtidigt så tror jag att värdet av ett antal uppgraderingar, med loungetillgång, på Novotel, Sofitel, Pullman etc. i Asien, med marginal kommer att vara högre än totalkostnaden för 9 nätter på ett billigare Ibis hotell.

Med andra ord, om du bor de 9 nätterna på Ibis så tror jag att du kan räkna hem det rent ekonomiskt om du som platinum medlem bor på de lite bättre hotellen i Asien.

Edit: Såg att det skrivits ytterligare i tråden medan jag med klumpiga fingrar skrev på min mobil. Kanske min input var onödig nu, men ändå.

2. Inte onödig, det är nog inte bara jag som funderar på detta här.

9 nätter skulle inte vara så svårt att få ihop. Bor numera alltid hos Björn på Ibis styles Odenplan när jag är i Sthlm, vilket blir 2-3 nätter/månad.

Men reser inte i Asien alls.

ResenärenLars gillar detta.
  3. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bor också alltid på Ibis styles Odenplan när jag är i Stockholm, vilket dock inte sker särskilt ofta. Kanske 4-5 nätter om året.

4. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var bor du mest? Som @ResenärenLars redan nämnt så får man bättre behandling i Asien. Man får både bra uppgradering och alltid gratis frukost i Asien men i Europa är det både sämre faktiska förmåner och även ofta med de icke garanterade förmånerna som uppgradering.

5. Ibis (röda) i Europa och Sydamerika.

Lite OT men jag älskar Ibis. Ofta billigast och man får precis bara det man behöver (säng, dusch, AC och mörkläggning). Inget tjafs om förmåner som på Hilton.

6. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då skulle jag inte lägga några stora pengar på att nå Platinum, förmånerna är ju inte direkt så mycket bättre för Platinum jämfört med gold

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  7. Nej, här har Accor Le Club ett jobb att göra. Typ att man fick $10 i frukostkredit eller nått.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!