Senaste nytt

Snabb status skandinaviskskt fokad kedja?

Berguv

Medlem
Hej,

Finns det något loophole just nu på att få snabb status billigt på någon hotellkedja med fokus i ffa. Norden (typ sån hack som när man kunde aktier i Rezidor)?

Nytt jobb... Nytt resemönster... Enda statusen jag har är SAS GOLD.

Tack på förhand
 

Johans00

Medlem
Hej,

Finns det något loophole just nu på att få snabb status billigt på någon hotellkedja med fokus i ffa. Norden (typ sån hack som när man kunde aktier i Rezidor)?

Nytt jobb... Nytt resemönster... Enda statusen jag har är SAS GOLD.

Tack på förhand
Du kan statusmatcha EBG till RRG
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Skaffa Amex Platinum så blir du automatiskt guld på Hilton, Radisson och ett par andra hotellkedjor. Alternativt skaffar du Nordic Choice Mastercard och blir direkt silver där och jobbar dig uppåt därifrån.
 

Berguv

Medlem
Tusen tack, blir statusmatch RRG (om de tillåtet en andra gång efter aktierna) och sedan choice.

Passar på med nästa fråga: Radisson bäst för fria nätter utomlands va?
 

mha321

Medlem
Passar på med nästa fråga: Radisson bäst för fria nätter utomlands va?
Beror lite på var i norden du har dina stays. Skulle säga att både Hilton och Marriott/Bonvoy är bättre för fria nätter utomlands, men det förutsätter att du har dina norden-nätter för intjäning på de ställen där de har hotell -- vilket inte är så många, och definitivt inte utanför huvudstäderna.

Och vad du menar med utomlands -- både Scandic och framförallt Nordic Choice har ju bra täckning i t.ex. Norge och Danmark, vilket är utomlands. Men baserat på tidigare frågor gissar jag att du menar utanför norden, och då är de svaga.

Själv tycker jag Radisson är en bra balans där, de har hyfsat mycket i Norden, och det går att få vettiga awards i utlandet (dock är de väldigt svaga i t.ex. Nordamerika).
 
Toppen