Senaste nytt

Snökaos i Europa

mry

Medlem
Nu visar termometern -21.9 grader här i Luleå och jag kan ju roa mig med att jämföra Luleå med Dublin då det snöade där när jag var där i förra månaden. De var nästan lite chockade i receptionen på radisson att det snöade och jag sa att vi hade över en meter snö när jag flög till Dublin och minus 20 grader då med ca. Det jag inte visste då var ju att det skulle bli 10 plusgrader i Luleå den dagen. Jag tänkte lite på detta och konstaterade att jag under alla gånger jag varit i Dublin ens sett en plogbil där och frågade de som bor där och de hade inte heller sett en plogbil. Man kan ju undra hur dublin skulle fungera om de fick 1 meter snö? ;)
 
Sista helgen i april var det värmebölja i Europa, Berlin hade 30 grader och Moskva 32 samtidigt var jag och hustru i Dublin med 3 grader och regn, kallaste staden i Europa! Det blev minimalt promenerande på stan. Tog en hop on hop off buss huttrandes på nedre skyddande däck. Annars var vi mest på hotellrummet uppkopplade och bokade flera resor till Medelhavet och värmen längre fram på säsongen.
 

011430121

Medlem
På väg till polen, i den var det 31 grader och i luften 34 grader igår, ser ut att bli likadant idag, är i Thailand
 
Efter att ha fastnat på LHR i snökaoset 2010 är jag så glad att min planering att inte ha resor till/från kontinental-Europa under vinterhalvåret fungerar. ARN brukar ju klara sig hyfsat i alla fall. Och här i CMB skiner också solen! :D
 
Toppen