Snälla hjälp mig att välja mitt första kreditkort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Noey, 28 April 2019.

1. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kalkylen blir då som följer:
    American Express Premium hos Axfood: 300 000 kr/år x 0,15 Eurobonuspoäng = 45 000 Eurobonuspoäng/år
    SAS Mastercard hos Asiatisk livsmedelsgrossist: 300 000 kr/år x 0,1 Eurobonuspoäng = 30 000 Eurobonuspoäng/år

Dessutom 3 000 Eurobonuspoäng i välkomstbonus från Mastercard och 12 000 Eurobonuspoäng i välkomstbonus från American Express (om du spenderar minst 15 000 kr inom 3 månader och blir värvad: Amexvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ). Första året tjänar du alltså ihop till 45 000 + 30 000 + 3000 + 12 000 Eurobonuspoäng = 90 000 Eurobonuspoäng. För att boka en tur-och-returbiljett mellan Europa och Thailand i businessclass krävs 165 000 Eurobonuspoäng/per person ( Point charts | SAS ). Men, när man spenderar minst 150 000 kr/kalenderår med AMEX Premium får man en voucher som ger halva Eurobonuspoängpriset i rabatt, för max 2 personer (1 person kan åka för 82 500 Eurobonuspoäng eller 2 personer kan åka för 165 000 Eurobonuspoäng).

SAS Mastercard kostar 395 kr/år (första året halva priset, 197,50 kr https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard/ ) och American Express Premium kostar 85 kr/månad (första 3 månaderna gratis SAS EuroBonus American Express Premium Credit Card | Amex ).

Last edited: 28 April 2019
    Gus, Noey, Canadien och 3 andra gillar detta.
  3. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Noey, jag antar att fakturorna du betalar idag är utställda till ditt företag? kommer du ha möjlighet att göra privata utlägg på privat kreditkort och sedan göra en utläggsräkning och få tillbaks pengarna från företaget?

4. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag måste använda google translate, det är för mycket för mig. 55555

5. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Nej, Jag betalar självใ

Min privat faktura ca 7 000 kr. per månad bara.

Restaurang har ett högt season och låg season men inköp för förra året ca. 500 000 kr.

6. Pererik

Pererik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag letar också ett bra kreditkort för miles/poäng . Jag flyger från Göteborg mot sydostasien några gånger om året.
    Vad finns det för kreditkort som funkar med miles/poäng för Finnair/Qatar?

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finnair erbjuder ett kreditkort.

8. Pererik

Pererik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte ansöka om deras Mastercard men sidan jag hamnade på krävde finskt personnummer (det är SEB-kort som är utgivare).
    Dock anses väl deras Mastercard som mindre bra bonusmässigt.
    Har också sett att de har Diners Club men det är väl nästan utdött...
    Mailade deras kundtjänst om problemet.

Går det att konvertera British Airways "Avios" till Finnair? Resurs bank ger ju ut BAs Mastercard.

9. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svenska Amex MR kan växlas till både Finnair/Qatar. Om det är bra kurs har jag dock ingen aning om.

Pererik gillar detta.
  10. Pererik

Pererik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då får vi börja med ett "green card" Så får vi se vart det tar vägen.
    Det här är ju lite snårigt...8)

Mattias Holmén gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!