Snälla hjälp mig att välja mitt första kreditkort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Noey, 28 April 2019.

1. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag är en ny medlem här. Jag är från Thailand. Jag bär ursäkt för min svenska.

Jag skulle vilja ha ett kreditkort för att samla poäng för flyg.

Tack,

2. Tonton

Tonton Medlem

Finns väldigt mycket info här på hemsidan.
    SAS AMEX Premium och SAS Mastercard rekomenderas som bra instegskort.

Noey gillar detta.
  3. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS AMEX Premium och SAS Mastercard.... Kan jag samla poäng / miles till Thai Airways ? Eller måste jag åka med SAS ?

4. Tonton

Tonton Medlem

I vilket land bor du?

5. uprof

uprof Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du samlar poäng till SAS Eurobonus men dessa kan användas för award flights även på andra Star Alliance-bolag.

Noey gillar detta.
  6. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sweden och Thailand

7. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu förstår jag. ...

Tack,

8. uprof

uprof Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bor delvis i Thailand och reser mest med Thai kan det var värt att kolla om du kan få ett thailändskt kort knutet till deras program. Det borde ge bättre villkor än att gå via Eurobonus. Kan du styra resandet till SAS så är deras kort (som föreslagits ovan) bra.

Noey gillar detta.
  9. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns en mängd med kreditkort i Thailand som ger poäng direkt till Thai Airways.
    Då du säger dig bo i båda länderna reser du troligtvis mycket med Thai. Lämpligare att ta ett av dessa kort då.

Lämpligast samlar man poäng direkt till det bolag man främst flyger med. Så i ditt fall bör ett thailändskt kreditkort som ger ROP vara bättre än ett svenskt kreditkort som ger EuroBonus.

Noey och Jane Insane gillar detta.
  10. Noey

Noey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu förstår jag...

Men om jag gärna att välja ett svensk kreditkort, vilken kort som kan samla poäng och användas till andra flygbolaget på ex. Qatar , Emirates, Singapore, Finnair och mm.

Vi har 2 Thai restuarang. Så, vi handlar och betalar faktura mycket per månad (ca. 120,000kr. - 150,000kr.). Nu vi betala allt med pengar i konto.

Tack,

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!