Senaste nytt

Smile - ?

Dahl

Medlem
Måste faktiskt berätta om en underlig sak, den 17e okt åkte jag EWR -> ARN i businessclas...
När maten skulle serveras så undrade jag och min vänn varför vi inte fick Ankan som lät god, jag frågade och fick som svar "de måste ha missat två st - men den var endå inge god" Jaha tänkte jag har du käkat upp dem?.... "men ni kan få lite kyckling om ni vill?" nä?

Sedan måste påpeks att hela resan bestod av ett konstant ignorerande av mig och min vänn, har aldrig varit med om detta, det konstiga är att vi båda är EBG, men vi hade mjukiskläder och var garanterat 20år yngre än alla andra i kabinen. Det jag retade mig på var att vi satt längst bak och fick under hela resan höra värdinnornas jävla babbel om si och så. De totalt verkade skita i att vi försökte sova, det störde mig något otroligt.

Jag är helt säker att de gav oss denna usla service just pga att vi var yngst. Dock så är detta min första dåliga resa med just SAS av de ca 70 resor jag jag per år, men endå inte ok. Känns som föreläsningen om just SMILE vi fick på ARN inte gick helt fram.
 
Last edited:
Mjukisbyxor i business? :cool:
Jag tänker mig att det är rock/popstjärnor, karaktärer som Zlatan etc som åker på det viset.
Det sticker ju ut en del så ni borde ha fått samma uppmärksamhet om inte ännu mer jämfört med övriga pax. :)
 

agehall

Medlem
Jag brukar kunna hittas i C iklädd t-shirt och shorts vilket nog kan räknas till samma klass som mjukisbyxor. Jag har inte märkt att jag får varken mer eller minder uppmärksamhet än om jag har kostym på mig. Fast det kanske beror på att jag brukar ha kavaj, oavsett övrig klädsel för att förenkla vid säkerhetskontrollen.
 

agehall

Medlem
På tok för många. Jag satt brevid ett helt gäng från världsbanken sist jag flög till Tanzania. De hade kostym och slips allihop.

Jag skulle aldrig få för mig att flyga longhaul i kostym frivilligt. Inte för att jag tycker det är obekvämt med kostym, men för att den blir skrynklig och att det egentligen inte finns någon anledning att klä upp sig på flygplan.
 

JensE

Medlem
Är det bara jag som får dåliga Southwest Airlines vibbar av det här med sjungande kabinpersonal?
Ni som inte känner till bolaget så är det ungefär som USA's Ryanair.

[video=youtube;OCwgxr6giHw]http://www.youtube.com/watch?v=OCwgxr6giHw[/video]

[video=youtube;NKrgomZxJZI]http://www.youtube.com/watch?v=NKrgomZxJZI[/video]

osv osv... finns hur många exempel som helst på Youtube.
 

Knucket

Medlem
Går inte att jämföra SouthWest med RyanAir någon dag i veckan. Trevlig personal, normal inredning och inga avgifter. T.o.m får man ha en incheckad väska gratis.
 

jumbooze

Medlem
Det jag retade mig på var att vi satt längst bak och fick under hela resan höra värdinnornas jävla babbel om si och så. De totalt verkade skita i att vi försökte sova, det störde mig något otroligt.
+1 kan bara instämma att detta händer, får man sista raden så är enda räddningen ett par Bose QC15.men det är tufft att sova med...
 
Toppen