Senaste nytt

Smartwatch när man reser

Tänkte höra om det finns någon ägare av smartwatch som har användning av den i resandet? Typ bra appar etc. Själv nybliven ägare till en Huawei Watch, och en Huswri android lur (p9).
 
Ägern en Apple Watch Series 2. Använder mest kartor när man är ute och går i en främmande stad.

Annars får man alla notiser dit, byta låt på spotify, boardingpass, information från SAS/Tripit direkt i klockan vid gatebyte och dyl. Samt om man motionerar (vilket jag gör oftast gör en del utomlands) så är den väldigt bra.

Det negativa är att man måste ha en iPhone för att den ska vara optimal.
 

agehall

Medlem
I resandet är den mest en gimick. Däremot har jag enorm nytta av den i vardagen när man sitter i möten och andra situationer där man inte vill dra fram telefonen.
 

Hachans

Medlem
Älskar min Apple watch. Att få biljetter från Wallet skickade direkt dit är en fantastiskt funktion. Liksom kartorna, notiserna och möjligheten att styra mina Philips Hue-lampor med homekit. :D

Glömmer dock aldrig reaktionen från en tågvärd som viserade min biljett en gång. Han skrattade så han höll på att kissa på sig. Efter att han viserat mig så gick han vidare till nästa passagerare och sa "han där borta har biljetten på armen. Dagens teknik! Hahahahaha". Det var roligt. :)
 
Toppen