Senaste nytt

Smart sätt att sova i ekonomiklass stol

Gnopps

Medlem
Air New Zealand har väl den där produkten att man kan förvandla en rad i ekonomiklass till en säng? Detta kostar extra.

Annars tror jag det är bältesregeln som gäller som anledning varför golvet ej går bra.

Om du inte kan få en tom rad så försök få nödutgång nästa gång, då kan du lägga din väska framför dig å ha fötterna på den - förhållandevis bekvämt.

Annars verkar det här rätt finurligt (hur dumt det än ser ut):



 

Palazzi

Medlem
Air New Zealand har väl den där produkten att man kan förvandla en rad i ekonomiklass till en säng? Detta kostar extra.

Stämmer bra. Jag åkte precis med Air NZ i Premium och såg att minst två stolsrader var bokade som "säng". Priset är ca 80% av tre ekonomibiljetter, och man får vara max två personer på en "säng". Det kostar ca 17.000SEK LHR-LAX T/R, om man vill ha hela raden för sig själv.... Alltså ungefär som en C-biljett under rea.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Varför krångla till såhär mycket. Gå bara fram till disken vid boarding och be om att byta plats till en tom rad eller ännu bättre boarda sist och gå rakt till tom rad som om du sitter där.

Japp, använt båda de tricken. Men ibland kommer ju någon och ber (flygvärdinnan!) att få sitta på samma rad för att få lite mer plats och fördärvar. Då hade det varit skönt att fått reserverat en rad sen innan istället.

Annars brukar jag ha med mig både $$$ och SEK för att kunna muta någon att flytta sig om vi är två på en rad t.ex. Aldrig använt det dock, vad tror ni det kostar att flytta en medelpassagerare? Vad är en bra förhandlingsteknik?
 

pitch

Medlem
Jag har faktiskt råkat ut för No.3 där med en vilt främmande tjej på ZRH-NRT. Fast det var lite mer än bara luta inblandat där. (Inget barnförbjudet, så få inga ideér nu.)

Man kan ju inte klaga så mycket, det fanns vissa fördelar med det arrangemanget. Som att jag också fick nåt att luta mig mot, till exempel...
 

Dr. Miles

Expert
Jag använder en nackkudde som liknar den här, fast jag köpte den från Daiso i Japan för 324 JPY (ca 24 SEK) och jag tycker att den fungerar riktigt bra på flyget.

Neck Cushion - Charcoal Grey - MUJI Online - Welcome to the MUJI Online Store.

Skillnad från vanliga U-formade nackkuddar, den går att placera på sidan (U mellan fram och bak, istället för U mellan höger och vänster) utan att den trillar ner.


Jag föredrar fasta kuddar (inte för mjukt) när jag sover, så jag använder den även när jag är på hotellet.
 
Toppen