Smart sätt att sova i ekonomiklass stol

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 7 Januari 2012.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför farliga läkemedel?
    En rejäl whisky i loungen därefter somnar man ovaggad!

2. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför nöja sej med en?

Smuffe, hoss, Sofia och 2 andra gillar detta.
  3. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som kan tipsa hur man undviker det pinsamma att snarka när man sover under flygningar.
    Likaså hur gör du om din medpassagerare snarkar och snörvlar? Kan man putta till en vilt främmande människa?

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Samma fungerar på mig: en G&T innan maten sedan en (eller två) miniflaskor rödvin. Det kombinerat med den tunna luften släcker mig nästan alltid.

5. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Uppblåsbar fotstöd. Man kan både hänga den eller lägga den på golvet.

kudde 01.jpg
    kudde 03.jpg kudde 04.jpg

Instruktion på japanska (som om det hjälper...)
    kudde 02.jpg

(Foto av Rakuten)

Last edited: 26 Juni 2012
    Smuffe gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härlig tråd!

Själv tar jag ett par drinkar och sedan två sömntabletter. Senast vaknade jag upp efter frukost mellan GIG och CDG. Behagligt. En annan gång vaknade jag upp på NRT när planet i princip var tomt. "Sir, Sir..."

Smuffe och agehall gillar detta.
  8. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sova i longhaul

För min del gör jag vad jag kan för att kunna ligga ner och sova på longhaul-flygningar, inte helt lätt när SAS förvägrat mig uppgradering till business många gånger i rad nu...

En kompis till mig försökte sova på golvet nedanför sätena (med en person liggandes på sätena) men det fick man inte. Någon som vet varför? Om det är en säkerhetsgrej, får man ligga där om man kan spänna fast sig?

Sen har jag ett tips till SAS som verkar behöva få in lite pengar. Varför inte sälja tomma rader när flyget inte är fullt? Jag hade gärna betalat en hel del för att garanterat få ett 4-säte själv...De skulle ju kunna utnyttja OptionTown till det t.ex., eller bara sälja vid gaten...

10. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Turbulens är en ganska dålig sak, tyvärr gäller fysikens lagar oavsett bokningsklass. Endast Madagaskar pingviners A380 är befriad ifrån det. ;)

Varför krångla till såhär mycket. Gå bara fram till disken vid boarding och be om att byta plats till en tom rad eller ännu bättre boarda sist och gå rakt till tom rad som om du sitter där.

Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!