Senaste nytt

Slut på gratismånader hos Amex Platinum

Matore

Medlem
Amex Platinum har inte längre några fria månader när man prövar kortet som ny kund.
Elite har endast 1 månad.
Har inte sett det tidigare, men vet ju att olika kampanjer kommer och går.
Nån som vet om detta bara är tillfälligt?
Bjöd in en vän och skröt om att han skulle få gratis i 3 månader men icke. Jag fick mina poäng iaf Detta försvann direkt efter senaste kampanjen. En luring...
 

Tonton

Medlem
Mycket missvisande rubrik. Anmäler till Mod för ändring.

Av de fem (5) American Express-kort som har en årsavgift så finns det kampanj om gratismånader på fyra (4) av dessa, således 80% av alla kort.

Amex Blue - Gratis i tre (3) månader
Amex Gold - Gratis i tre (3) månader
Amex Platinum - ej gratis
Amex SAS Premium - Gratis i tre (3) månader
Amex SAS Elite - Gratis i en (1) månad
 

Taggen

Medlem
Om det stämmer så skulle jag inte bli förvånad om en av anledningarna är alla som skaffat kortet i 3 månader utan avsikt att behålla kortet enbart för att få förmånerna och signup bonus.
Fast jag kan bara undra om man inte fattade det från början? Skapar man villkor som gör att de som tecknar sig kan säga upp kortet inom tre månader och behålla sign-up bonusen och inte betala något så vet jag inte vilket beteende man hade förväntat sig. Det är inte så att man behöver ”testa” ett kreditkort i tre månader för att se om det fungerar.
 

Canadien

Medlem
Fast jag kan bara undra om man inte fattade det från början? Skapar man villkor som gör att de som tecknar sig kan säga upp kortet inom tre månader och behålla sign-up bonusen och inte betala något så vet jag inte vilket beteende man hade förväntat sig. Det är inte så att man behöver ”testa” ett kreditkort i tre månader för att se om det fungerar.

Fast Platinum kan man ju vilja testa för att se om förmånerna är så bra att de är värda 6k per år. Att kortet fungerar att betala med är ju underförstått.
 

palmen

Moderator
Fast jag kan bara undra om man inte fattade det från början? Skapar man villkor som gör att de som tecknar sig kan säga upp kortet inom tre månader och behålla sign-up bonusen och inte betala något så vet jag inte vilket beteende man hade förväntat sig. Det är inte så att man behöver ”testa” ett kreditkort i tre månader för att se om det fungerar.
Nu vet jag ju inte hur många som nyttjat denna taktik men läser man forumet så har det varit relativt utbrett.
Man kan ju ställa samma fråga om city gross matkasse, reflexväst, linsvätska mm. Förstår de inte vad sådana erbjudanden gör?

Oavsett vad lär de sig vad folk har för beteende och kan rikta kampanjer pga det framöver.
 

NotRyan

Medlem
Nu vet jag ju inte hur många som nyttjat denna taktik men läser man forumet så har det varit relativt utbrett.
Man kan ju ställa samma fråga om city gross matkasse, reflexväst, linsvätska mm. Förstår de inte vad sådana erbjudanden gör?

Oavsett vad lär de sig vad folk har för beteende och kan rikta kampanjer pga det framöver.
Många är dom som fått lära sig hur olika erbjudanden styr folks beteenden. Fråga AVIS exempelvis hur man framkallar bilbrist med tillhörande okonventionella lösningar :)
 

palmen

Moderator
Många är dom som fått lära sig hur olika erbjudanden styr folks beteenden. Fråga AVIS exempelvis hur man framkallar bilbrist med tillhörande okonventionella lösningar :)
Ja Avis-kampanjen är ett väldigt bra exempel på vad som händer om man ger lite för fördelaktiga erbjudanden, men där var det de själva som erbjöd folk att inte hämta ut bilarna. Det var inget som var OK vid tiden för bokning utan blev en direkt reaktion på att de fick kort om bilar.
 
Toppen