Senaste nytt

Slut på Champagne ombord i First Class

Har champagnen tagit slut i första klass under din flygning?


  • Total voters
    33

Stefan62

Medlem
Med denna tråd i minnet så frågade jag faktiskt om detta ombord på Thai F i måndags 6 april - reserapport är på gång :)!

Thai lastar 10 flaskor Dom Perignon vid utresa från BKK.

Pursern var tydlig med att endast fem flaskor öppnas på utresan - sen är det "slut". De flaskor som blir över på utresan serveras sedan på returen tillsammans med de övriga fem flaskorna.

Trots ett tappert försök lyckades jag bara få i mig lite mer än en flaska på vardera resan, men hoppas trots allt på att jag får vara medlem på BC ett tag till. Jag ska träna mer på att åka F :)!
 
Last edited:

flum

Medlem
Med denna tråd i minnet så frågade jag faktiskt om detta ombord på Thai F i måndags 6 april - reserapport är på gång :)!

Thai lastar 10 flaskor Dom Perignon vid utresa från BKK.

Pursern var tydlig med att endast fem flaskor öppnas på utresan - sen är det "slut". Det som blir kvar av flaskor på utresan serveras sedan på returen tillsammans med de övriga fem flaskorna.

Trots ett tappert försök lyckades jag bara få i mig lite mer än en flaska på vardera resan, men jag ska träna mer på det och hoppas på att få vara medlem ett tag till på BC, trots detta :)!
Läge att leta Thai F till BKK då det är lite beläggning ut från BKK alltså :p
 

Alf

Medlem
Jag bjuder gärna bort min champagne till bättre behövande. Jag tycker helt enkelt inte det är gott till mat. Jag vill hellre ha ett passande vitt eller rött vin när jag äter. Inte ens till caviaren är det gott, det skall vara en kall vodka till denna, mycket godare. Så för mej är det ingen katastrof om drycken tar slut. Nu har visserligen en del flygbolag lärt sig att man kan göra Kir Royal med den och då börjar den bli drickbar, men det är väl som att svära i kyrkan att påstå att det är godare i denna BC anda.
 

flum

Medlem
Håller med om att en viss justering vore att föredra där bättre röda serveras på bekostad av lite mindre exklusiv Champagne. Lufthansa verkar ha lyssnat lite då man den här månaden har både Penfolds Bin 389 och Tignanello som rött alternativ i F. Vore dock roligt att få en riktigt bra röd någon gång.
 

rlager

Medlem
Problemet är ofta att de serverar de röda vinerna alldeles för kalla och ej luftade. Det i kombination med att vinet smakar "mindre" i luften gör att det ibland är lite synd på så bra viner.
 
Toppen