Senaste nytt

Slut på Champagne ombord i First Class

Har champagnen tagit slut i första klass under din flygning?


  • Total voters
    33
Förstår inte varför man ska dricka så mycket. Räcker det inte med ett glas eller max två på en flygning? Finns ju ofta öl, vin och annat att dricka också.
Eller måste ni rättfärdiga kostnaden för biljetten genom att dricka massor av Champagne?

Ett I-lands problem är det allt. :p
 

Jonas C

Medlem
Förstår inte varför man ska dricka så mycket. Räcker det inte med ett glas eller max två på en flygning? Finns ju ofta öl, vin och annat att dricka också.
Eller måste ni rättfärdiga kostnaden för biljetten genom att dricka massor av Champagne?

Ett I-lands problem är det allt. :p
Champagnen dricks för att man kan :p Men jag håller med. Ett par glas (max 1 flaska) brukar räcka på en långflygning, då en stor del av upplevelsen annars går förlorad i berusat tillstånd.
 

Traveller

Medlem
Hänt mig på LH en gång i F. Tycker faktiskt inte det skall kunna hända. First kan kan ju liksom inte sättas i nivå med ett bra vin utan bara med ett excellent och dom vinerna serveras sällan i F. Så, Champagnen bör aldrig ta slut tycker jag.
 

Per N

Medlem
Vi råkade ut för samma sak i First med Thai från Frankfurt till Bangkok. När middagen var över så var champagnen slut. Det betyder att man inte vågar vänta med bubbel till senare under en flygning i det fall övriga passagerare druckit ur champagnen.
 

Kricka

Medlem
Lite OT (inte First).
Under BC-resan till Farnborough 2012 med BA i Club World gjordes ett tappert
försök att tömma planet på champagne men utan att lyckas.. Det var, trots detta,
ett glatt gäng som steg av planet på LHR !
 
Toppen