Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

Vojago

Medlem
Det är inte ens säkert det finns någon baktanke eller plan, SAS har ju akut likviditetsbrist och
Goodie bag och att skicka ut kort är ju sånt som kostar pengar även när alla plan står på backen och ingen flyger.

Det är säkert så. Annars hade det ju varit klädsamt att introducera en ny förmån innan de tar bort en gammal, eller i alla fall samtidigt.
 

mha321

Medlem
Det är säkert så. Annars hade det ju varit klädsamt att introducera en ny förmån innan de tar bort en gammal, eller i alla fall samtidigt.
Det har ju inte direkt varit sas stil tidigare heller. Tänker på tidigare hanteringar av tex familje konto.
Det kanske kommer något senare men antalet nya Diamond under nuvarande läge kommer vara nästintill noll.
Goodie bag och liknande delas ju dock ut även till folk som förnyar diamond och det är det nog fortsatt rätt så många under de kommande månaderna. Ju längre det pågår desto färre blir det såklart, men det är många som har dragit in sina diamond poäng minst 6 månader innan perioden är slut tex.
 
Det har ju inte direkt varit sas stil tidigare heller. Tänker på tidigare hanteringar av tex familje konto. Goodie bag och liknande delas ju dock ut även till folk som förnyar diamond och det är det nog fortsatt rätt så många under de kommande månaderna. Ju längre det pågår desto färre blir det såklart, men det är många som har dragit in sina diamond poäng minst 6 månader innan perioden är slut tex.
Ok det var ju intressant och kan förstå att det de drar in det för de som förnyar status.
 

jumbooze

Medlem
De kunde ha sköt det lite bättre och fasat ut förmånen så att folk inte blir utan utan nästa ”period” inte kommer med den förmånen.
Nu är min period till och med April och tänkte lösa in den nu...
Om de introducerar något nytt så tvivlar jag på att man har den innestående.
 

fcx

Medlem
De kunde ha sköt det lite bättre och fasat ut förmånen så att folk inte blir utan utan nästa ”period” inte kommer med den förmånen.
Nu är min period till och med April och tänkte lösa in den nu...
Om de introducerar något nytt så tvivlar jag på att man har den innestående.
Fast hade man gjort det så hade ju alla som hade förmånen innestående plockat ut den, här var väl poängen att man just ville stoppa fler uttag.
 
Toppen