Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

flum

Medlem
Det är till och med ganska troligt. Det är en förändring som kommer förr eller senare. Guld blir det nya silver med lite förmåner hos SAS och så landar resten på Diamond.

Folk ger massor av pengar till SAS (och andra bolag med liknande principer) specifikt för att jaga guld på livstid utan några som helst garantier på att förmåner och liknande ens ska fortsätta vara samma för alltid. Det är vågat!
Precis. I samband med detta kommer de säkert att sänka gränserna något och kalla det en förbättring. Säg 35k för EBG och 70k för EBD
 
Det är till och med ganska troligt. Det är en förändring som kommer förr eller senare. Guld blir det nya silver med lite förmåner hos SAS och så landar resten på Diamond.

Folk ger massor av pengar till SAS (och andra bolag med liknande principer) specifikt för att jaga guld på livstid utan några som helst garantier på att förmåner och liknande ens ska fortsätta vara samma för alltid. Det är vågat!
Det har diskuterats att införa en till nivå i Star Alliance. Om de gör det så kan kanske Guld få mindre betydelse. Annars har jag svårt att se SAS EBG inte vara Gold inom Star Alliance.. ska då enbart Diamond vara Star Alliance Gold och EBG Silver? Det blir lite märkligt.
 

Sweden

Medlem
Hade mitt brytdatum nu 1 april. Med tanke på Corona är jag glad att jag redan 12 januari hade 90.080 points på kontot. Var inne igår och skulle kolla så min nollställning såg OK ut, det gör den men såg då att Diamondsidan var borttagen. Hoppas att SAS återkommer med något spännande...:D
 

011430121

Medlem
Jag är inte upprörd att sådana här förmåner försvinner.
Har tre Georg Jensen skålar ouppackade, beställda för att ”bra att ha” för att ge en present, men glömmer alltid dem när det skulle kunna passa.
Tar hellre förmåner vid flygning, som inte kostar SAS så mycket.
Skulle uppskatt en eller två uppgraderings checkar per år.
 

Hachans

Medlem
Det har diskuterats att införa en till nivå i Star Alliance. Om de gör det så kan kanske Guld få mindre betydelse. Annars har jag svårt att se SAS EBG inte vara Gold inom Star Alliance.. ska då enbart Diamond vara Star Alliance Gold och EBG Silver? Det blir lite märkligt.

Varför är det märkligt? Lufthansa har ju typ samma krav på Frequent traveler status som SAS har för sitt guldkort. Men det ger ju inte något Star Alliance guld. Att SAS skulle kunna ha två egna nivåer som inte är Star Alliance guld utan enbart ger några förmåner hos SAS tycker jag inte skulle vara konstigt alls.
 
Varför är det märkligt? Lufthansa har ju typ samma krav på Frequent traveler status som SAS har för sitt guldkort. Men det ger ju inte något Star Alliance guld. Att SAS skulle kunna ha två egna nivåer som inte är Star Alliance guld utan enbart ger några förmåner hos SAS tycker jag inte skulle vara konstigt alls.
Skillnaden är väl att eurobonus guld heter guld och Frequent traveler inte gör det.
 
Toppen