Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

Homer

Medlem
Det är inte ens säkert det finns någon baktanke eller plan, SAS har ju akut likviditetsbrist och
Goodie bag och att skicka ut kort är ju sånt som kostar pengar även när alla plan står på backen och ingen flyger.


SAS har ju redan praktiserat detta med att inte skicka ut fysiska kort automatiskt sedan Dackefejden... Jag har ALLTID fått beställa via min sida. AMEX, Diners och Mastercard kommer automatiskt, men det är ju inte SAS som skickar ut dem...

De som inte har något kreditkort får väl ett "vanlig" kort automatiskt?
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
De som inte har något kreditkort
Det är inte ens säkert det finns någon baktanke eller plan, SAS har ju akut likviditetsbrist och
Goodie bag och att skicka ut kort är ju sånt som kostar pengar även när alla plan står på backen och ingen flyger.




De som inte har något kreditkort får väl ett "vanlig" kort automatiskt?

Ja jag tror på att man drar ned på alla kostnader de kan. Varför inte? Vem ska ha plastkort när ingen flyger och varför ska det kosta pengar att skicka plastkort i "onödan" just nu tänker jag.

En bekant sökte Amex och i samband med det blev medlem i Eurobonus. Fick hem två blåa plastkort, ett Amex då och ett EBB-kort. Söker man kreditkort nu och blir ny medlem i Eurobonus så borde det ju inte komma något medlemskort nu då kanske.
 

mha321

Medlem
SAS har ju redan praktiserat detta med att inte skicka ut fysiska kort automatiskt sedan Dackefejden... Jag har ALLTID fått beställa via min sida. AMEX, Diners och Mastercard kommer automatiskt, men det är ju inte SAS som skickar ut dem...
De har väl skxikst ut korten till de som inte har nogot partner kort. Väl? (var länge sedan jag själv satt i den sitsen, så jag är inte helt säker, men jag trodde det var så)
 

Markus L

Ny medlem
Hela diamond-sidan på sas.se är borttagen:
54be8c6f7bda2e277e0cc7176435d176.png
 

Hachans

Medlem
Förhoppningsvis får du fortsätta att vänta, annars skulle lifetime gold förvandlas till kattguld.
Det är till och med ganska troligt. Det är en förändring som kommer förr eller senare. Guld blir det nya silver med lite förmåner hos SAS och så landar resten på Diamond.

Folk ger massor av pengar till SAS (och andra bolag med liknande principer) specifikt för att jaga guld på livstid utan några som helst garantier på att förmåner och liknande ens ska fortsätta vara samma för alltid. Det är vågat!
 

sandek

Medlem
Det är till och med ganska troligt. Det är en förändring som kommer förr eller senare. Guld blir det nya silver med lite förmåner hos SAS och så landar resten på Diamond.

Folk ger massor av pengar till SAS (och andra bolag med liknande principer) specifikt för att jaga guld på livstid utan några som helst garantier på att förmåner och liknande ens ska fortsätta vara samma för alltid. Det är vågat!
Hehe
 
Toppen