Senaste nytt

Släpper Finnair fler platser i low economy nära avgång?

Det här är en bokning jag försöker göra.
Tyvärr är den inte möjlig just nu då HEL-ARN är helt utsåld enligt nedan.

Någon som vet om Finnair släpper till fler platser eller om man ska ge upp och leta vidare?

(ITA är ej uppdaterat.)

Kod:
HEL  Helsinki Vantaa FI [EFHK]
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
MON  09 Sep 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
AY         643     HEL   08:00     ARN   08:00     320   V0 S0 N0 Q0 O0 Z0 R0 G9 W0 X0 E0

finnair.jpg
 
Last edited:

agehall

Medlem
Skulle tro att den risken är rätt liten. Det är en morgonflight mitt i veckan som redan ser rätt full ut. Har svårt att se någon anledning till varför de skulle öppna fler platser i W, tyvärr.
 
Skulle tro att den risken är rätt liten. Det är en morgonflight mitt i veckan som redan ser rätt full ut. Har svårt att se någon anledning till varför de skulle öppna fler platser i W, tyvärr.

Jo, jag har väl inga förhoppningar att det ska öppnas upp något. :(
Det var synd då det var riktigt bra tider och pris.
Får leta vidare efter andra alternativ.
 

agehall

Medlem
Ja, det var rätt tight turn-around på den. Måste väl gå att hitta en lite senare? Det är väl inte jätteakut att få till resan?
 
Ja, det var rätt tight turn-around på den. Måste väl gå att hitta en lite senare? Det är väl inte jätteakut att få till resan?

Nej. Det är såklart inte akut men har kollat de flesta "helg" datum och det ser inte direkt ljust ut när det kommer till den tidiga HEL-ARN avgången. Måste vara bra beläggning på den..
(Det finns för 6.000 SEK T/R men då blir det ankomst ARN 09.30 istället för 08.00. Visst, det fungerar med 09.30 också men hade ju inte tackat nej till bättre tid (08.00) och dessutom 800 SEK billigare.)
 
Har Du kollat möjligheten att köpa biljetten ex HEL?

Om du syftar på hela resan ex-HEL så är det klart dyrare.
Om du syftar på att hoppa av i HEL på hemvägen och boka enkelresa därifrån till ARN så är det tyvärr inget alternativ då enkelresor med AY är dyrt. (Kan visserligen använda AA poäng men känns ovärt för den sträckan.)

Alternativet jag har är NRK-HEL-SIN-HEL-NRK den 13-15 September.
Jag får nog acceptera att det inte går att komma tillbaka till Sverige tidigare än så!

finnair 3.jpg


Eller ja, det går att komma hem tidigare om jag åker NRK-HEL-SIN-HEL-ARN men det blir drygt tusenlappen dyrare..


finnair 2.jpg
 
Last edited:
Måste du till Arlanda? Provat att söka från Bromma/STO?

Visste inte ens att Finnair/Flybe flög till Bromma.
Ska kika på det!

Det bästa jag kunde hitta var BMA-HEL-SIN-HEL-BMA för 5.950 SEK

finnair 6.png

Det verkar vara tufft med de tidiga avgångarna från Helsingfors till Sverige överlag. (priserna går upp.)
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Visste inte ens att Finnair/Flybe flög till Bromma.
Ska kika på det!
Vafalls, läser du inte min "dagbok" ;-)
Är ju det egentliga skälet till att jag övergett Star till Oneworld - betydligt "bättre" flygplats (dvs från entren till planet via säkerhetskontrollen på fem-tio minuter) och man tar sig dit med vanliga SL-buss från T-bana Alvik (exempelvis). Oftast en fem-sexhunka billigare totalpris med andra ord.
 
Last edited:
Toppen